شناسهٔ خبر: 164585 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تاکید مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان بر توجه بیشتر به آموزش رانندگان

راهداری زنجان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در بازدید از پایانه مسافربری مرکزی با تاکید بر اهمیت آموزش رانندگان، دلیل بسیاری از رفتارهای پر خطر را ناشی از نداشتن آگاهی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، اصغر اسماعیلی، ضمن بازدید از پایانه مسافربری مرکزی با مدیران شرکت‌های حمل و نقل دیدار و عنوان کرد: بسیاری از رفتارهای ناپسند از سرناآگاهی رخ می‌دهد که توجه به بحث آموزش می‌تواند در حل این مشکلات تأثیرگذار باشد.

وی افزود: متأسفانه بخشی از اتفاقات به علت نداشتن مهارت و عدم آگاهی رانندگان رخ می‌دهد که با همکاری مدیران شرکت‌های حمل و نقل، برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز، آگاهی رانندگان ارتقا می‌دهد.

اسماعیلی در ادامه با تأکید بر این مطلب که از طرح مشکلات حوزه حمل و نقل نهراسید، خاطرنشان کرد: در صورتی که مسائل و مشکلات مطرح نشود ارتقا و رشدی را شاهد نخواهیم بود.

غلامرضا کرمی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز در این جلسه دریافت کارت هوشمند را منوط به شرکت در دوره‌های آموزشی دانست و گفت: رانندگانی که تمایل به فعالیت در عرصه حمل و نقل عمومی دارند باید در زمان درخواست کارت هوشمند، دوره‌های آموزشی مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی را طی کنند.

وی افزود: هم اکنون دوره‌های آموزشی شاغلان بخش حمل‌ونقل عمومی اعم از رانندگان و مهمانداران شامل دوره‌های آموزشی بدو خدمت و ضمن خدمت است که آموزش تخصصی ویژه شامل ایمنی لازم و نحوه برخورد و تکریم مسافر را در بر می‌گیرد.

کرمی یادآور شد: در پایان هر دوره آموزشی، آزمون جداگانه برگزار می‌شود که رانندگان موظف‌اند در آنها شرکت نموده و نمره اخذ شده آنها ملاک عمل برای پذیرش در فعالیت حمل‌ونقل عمومی و دریافت کارت هوشمند است.

حمید سلمانیان، رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان نیز در این جلسه گفت: طی سال گذشته یک میلیون و ۳۶۵ هزار و ۷۷۱ مسافر با ۲۰۲ هزار و ۷۲۶ سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان به مناطق مختلف کشور جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: در این مدت جابه‌جایی مسافران با ۱۲۷ دستگاه انواع وسایط نقلیه عمومی شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه با میانگین عمر ۱۲.۳ سال انجام شد.

این مسئول ادامه داد: تعداد ناوگان وی آی پی ۸۵ دستگاه، تعداد کل ناوگان فعال حمل و نقل مسافربری استان نیز ۹۴۹ دستگاه است.

به گفته وی، یک هزار و ۵۸۷ راننده کار جابه‌جایی مسافران را در استان انجام می‌دهند.

استقرار جایگاه سوخت و کارواش در مجاورت ترمینال از مهم‌ترین درخواست مدیران شرکت‌های حمل و نقل در این نشست بود.