شناسهٔ خبر: 164602 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیام تبریک مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به مناسبت روز معمار

علیرضا قاری قران / اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در پیامی سوم اردیبهشت‌ماه روز بزرگداشت شیخ‌بهائی و روز معمار را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با صدور پیامی روز معمار را تبریک گفت.  
متن پیام به شرح زیر است؛  

بسم‌الله الرحمن الرحیم

هنر معماری و شهرسازی ایران زمین سابقه ای به بلندای تاریخ و تمدن این مرز و بوم دارد. تاریخی که یادآور عارفان، اندیشمندان و معمارانی همچون شیخ بهائی است که با بهره مندی از علم، هنر و اندیشه آمیخته با عرفان و حکمت الهی و نیز خلاقیت و ذوق باطنی، هنرمندانه نقشی از بهشت برین را در عالم خاکی به تصویر کشیدند و به کالبد بی جان بناها روحی قدسی دمیدند.  
نامگذاری سوم اردیبهشت ماه، بزرگداشت زادروز شیخ بهائی به نام روز معمار بهانه و فرصتی ست برای عمیق تر اندیشیدن به نقش و منزلت معماری گذشته ایران عزیز و پاسداشت تلاش های صادقانه معماران این سرزمین کهن که نقش برجسته ای در توسعه، آبادانی و پیشرفت کشور داشته‌اند.  

اینجانب ضمن تبریک و شادباش این روز خجسته به جامعه فرهیخته مهندسین معمار کشور و تمامی مهمندسان، متخصصان، فعالان و هنرمندان خلاق این صنعت، بالاخص مهندسان معمار در خانواده بزرگ راه و شهرسازی استان اصفهان، موفقیت و اعتلای روزافزون تمامی عزیزان را در حوزه فعالیت های مهندسی و معماری از یزدان پاک خواستارم.