شناسهٔ خبر: 164679 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

تبریز از شهرهای پیشتاز در بازآفرینی شهری است

1 مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر یک روزه به بررسی پروژه‌های بازآفرینی شهری استان آذربایجان شرقی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به همراه هیئت‌مدیره شرکت جهت بررسی وضعیت پروژه‌های بازآفرینی شهری به تبریز سفر کرد.

وی در ابتدای این سفر از محل پروژه شهرک جوانان شهر تبریز بازدید کرد و برخی از تصمیمات لازم جهت تسریع در اجرای پروژه اتخاذ شد.

مقصد دوم این سفر، بازدید از محلات بافت فرسوده و پروژه‌های نوسازی این بافت‌ها در مناطق هدف بود.

آیینی در حاشیه بازدید از این مناطق گفت: نوسازی بافت فرسوده و ارائه بسته‌های تشویقی یکی از موثر ترین برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه ساماندهی بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری است و دستگاه‌های مرتبط باید جهت ترویج و تبلیغ این مسئله، همت بورزند.

حضور در مجتمع تجاری شهید بهشتی که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های بازآفرینی شهری تبریز است، دیگر برنامه سفر معاون وزیر بود که در حاشیه آن نیز مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری، با اصناف و مالکان مجتمع گفتگو نموده و دستورات لازم را جهت احصا و رفع مشکلات صادر کرد.

محمد آیینی در ادامه این سفر یک روزه، با حضور در بافت تاریخی مجموعه بازار تبریز از پروژه بازسازی و ترمیم میدان صاحب آباد قدیم و پروژه بزرگ مجتمع صاحب الامر که قرار است به عنوان میدان بزرگ میوه و تره بار فعالیت کند بازدید و به بررسی پیشرفت اجرائی پروژه‌های مذکور پرداخت.

تشکیل جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان آذربایجان شرقی دیگر برنامه این سفر بود که در استانداری آذربایجان شرقی با حضور مالک رحمتی استاندار، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی، جبارعلی ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی، فرماندار تبریز و سایر مدیران دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.

شهرداران و فرمانداران شهرستان‌های استان نیز به‌صورت ویدئو کنفرانس در جلسه ستاد حاضر شده و گزارشی از روند اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در شهرستان‌ها ارائه دادند.

طی این سفر، مصوبات و تصمیمات مهمی در حوزه ساماندهی بافت فرسوده، بازآفرینی شهری تبریز و رفع مشکلات و موانع پروژه‌های در جریان اتخاذ شد.

حضور در اداره کل راه و شهرسازی و گفتگوی تفصیلی در مورد پروژه‌ها و اتخاذ تصمیمات نهایی در این حوزه، آخرین برنامه سفر یک روزه معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به تبریز بود.