شناسهٔ خبر: 164693 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲۰ میلیارد ریالی

ماشین الات.jpg رییس اداره ماشین آلات و تجهیزات راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از تعمیر و بازسازی، خرید و تجهیز ماشین آلات راهداری با اعتبار ۱۳۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، حسن سپاهی، رئیس اداره ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با بیان این که انجام عملیات راهداری علاوه بر نیروی راهدار باتجربه به ماشین‌آلات راهداری مجهز نیاز دارد و بر این اساس طی سال گذشته این اداره مبلغ ۱۳۲۰ میلیارد ریال در زمینه تعمیر و بازسازی و خرید تجهیزات و ماشین آلات راهداری تأمینن اعتبار شده است.

وی در ادامه گفت: از محل اعتبارات ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی جهت بازسازی ۱۴دستگاه ماشین آلات راهداری و همچنین تعمیر و راه اندازی سایر ماشین آلات با اعتبار ۳۰۶ میلیارد ریال انجام شده است و خرید انواع ماشین آلات راهداری در مرحله اخذ مجوزهای قانونی و برگزاری مناقصه است.

رئیس اداره ماشین آلات و تجهیزات راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی به ۲۰۸۸ مورد انجام تعمیرات و سرویس ماشین آلات طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: بدین منظور ۴۵ هزار قطعه انواع لوازم یدکی مورد نیاز خرید و تعویض شده اند.

سپاهی در ادامه بیان کرد: برای خرید لاستیک، تأمین روغن، سوخت و سایر اقلام مصرفی جمعاً ۱۹۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی در ادامه گفت: تمامی ماشین آلات راهداری مجهز به سامانه‌های ردیاب ماهواره‌ای است که عملکردشان از قبیل؛ سرعت، موقعیت، مسیر حرکت، پایش و کنترل آن‌ها در طول شبانه روز امکان‌پذیر است.