شناسهٔ خبر: 164701 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کمربندی دلیجان در استان مرکزی به طول ۶ کیلومتر آسفالت می‌شود

نوروزی اراک معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: به‌منظور ارتقای رویه آسفالتی راه‌های استان مرکزی، کارگاه جاده‌ای لکه گیری و روکش آسفالت کمربندی شهر دلیجان فعال شده و قرار است به طول ۶ کیلومتر اجرا شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، محمدهادی نوروزی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از شروع عملیات اجرایی لکه‌گیری و روکش آسفالت کمربندی شهر دلیجان به طول شش کیلومتر خبر داد.

وی اظهار کرد: این پروژه در دو مرحله انجام خواهد شد که اکنون در فاز نخست به علت شدت خرابی‌های این محور، لکه‌گیری هندسی در طول مسیر در حال اجراست که پس از اتمام آن در فاز دوم روکش آسفالت آن نیز انجام خواهد شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح را در مجموع حدود ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: عرض اجرای آسفالت در کمربندی دلیجان برابر ۱۱ متر است که مسلماً با تکمیل و بهره‌برداری از آن رضایت مردم دلیجان و کاربران جاده‌ای جلب خواهد شد.

وی با اشاره به سایر اقدامات مهم در دست اجرا در جاده‌های شهرستان دلیجان خاطرنشان کرد: پروژه بسیار مهم ایمن سازی کمربندی دلیجان با نصب حفاظ میانی بتنی (نیوجرسی) یکی از کار ویژه‌هایی است که توسط پیمانکار مربوطه در دست اقدام است.

نوروزی در ادامه به پروژه ایمن سازی محور دلیجان - سلفچگان نیز اشاره کرد و گفت: برای رفع نقاط پرتگاهی و افزایش ضریب بخشندگی حاشیه راه‌ها، اجرای شیب شیروانی در این محور با به‌کارگیری شش دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری به همت راهداران شهرستان دلیجان در حال اجراست.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی در پایان اظهار کرد: به‌زودی عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت محور دلیجان - سلفچگان نیز شروع خواهد شد تا کاربران جاده‌ای با آرامش خاطر بیشتری از محورهای مواصلاتی استان مرکزی عبور کنند.