شناسهٔ خبر: 164737 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آزادسازی ۱۰ کیلومتر از حریم راه‌های بستان آباد

آذرشرقی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بستان آباد گفت: با تخریب ساخت و سازها، پر کردن حفاری‌های غیر مجاز و مسطح کردن حریم به طول ۱۰ کیلومتر آزادسازی شد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی بابک طهماسبی رییس  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بستان آباد گفت: با افزایش قیمت املاک، برخی‌ به فکر غصب حریم راه‌ها و ایجاد ساخت و سازهای غیر مجاز می‌افتند و درصدد اشغال حریم راه‌ها هستند. 

وی با اشاره به اینکه رعایت نکردن حریم راه‌ها موجب محدود شدن دید راننده‌ها و بروز سوانح مختلف می‌شود تصریح کرد: راهداران در گشت‌های مستمر روزانه با پایش حریم راه ها، هرگونه اشغال حریم را ثبت کرده و نسبت به جلوگیری از غصب آن اقدام می‌کنند. 

طهماسبی افزود: افرادی که نسبت به ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌ها اقدام کرده اند، در مرحله اول اخطار دریافت می‌کنند و اگر به اخطار آزادسازی حریم‌ها توجه نکنند، با دستور قضایی نسبت به تخریب ساخت و سازها و برگرداندن حریم راه‌ها به حالت اولیه اقدام می‌شود. 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بستان آباد همچنین از نصب ۴۵۰ عدد علایم در کل حوزه استحفاظی شهرستان خبر داد و گفت: یک هزار و ۲۰۰ متر از حفاظ‌های کناری و میانی راه‌های حوزه استحفاظی شهرستان نیز نصب یا بهسازی شده است.