شناسهٔ خبر: 164753 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان اعلام کرد؛

جابه‌جایی حدود ۱۴ میلیون مسافر توسط ناوگان مسافربری جاده‌ای استان با ۳۱ درصد رشد

جابه جایی حدود 14 ميليون مسافر توسط ناوگان مسافربري جاده ای استان  با 31 درصد رشد سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان جابه‌جایی حدود ۱۴ میلیون مسافر توسط ناوگان مسافربری جاده‌ای استان در سال گذشته با ۳۱ درصد رشد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، علی عبداللهی اظهار کرد: جابه‌جایی ۱۴ میلیون مسافر طی یک سال گذشته (۱۴۰۲) توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی در ۸۷۰ هزار سفر انجام شده است که از این میزان بیش از ۳۲۰ هزار سفر با اتوبوس، حدود ۳۰۰ هزار سفر با مینی بوس و بیش از ۲۵۰ هزار سفر با سواری کرایه انجام شده است.

عبداللهی با بیان این مطلب که این تعداد مسافر به‌وسیله اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه بین شهری جابه‌جا شده اند، افزود: در بخش حمل و نقل مسافر استان کرمان در مجموع ۵ هزار و ۲۸۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی، شامل ۹۷۰ دستگاه اتوبوس، یک هزار و ۹۲۰ دستگاه مینی بوس و ۲ هزار و ۳۸۸ دستگاه سواری کرایه کار جابه‌جایی مسافر استان کرمان را به عهده دارند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به این مطلب که آمار ثبت شده از سفر برای جابه‌جایی مسافرین توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی در جاده‌های استان کرمان نسبت به مدت مشابه سال (۱۴۰۱) ۳۱ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۸ شرکت، مؤسسه و شعبه مسافربری با بیش از ۴ هزار نفر راننده حرفه‌ای صاحب کارت هوشمند در بخش مسافر فعالند.

عبداللهی از مسافران تقاضا کرد سفرهای خود را به صورت برنامه ریزی شده و با تهیه بلیت اینترنتی یا از دفاتر شرکت‌های مسافری انجام دهند و در این راستا حتماً" از تلفن گویای ۱۴۱ برای ارسال انواع پیشنهاد، انتقاد و یا شکایت در مورد ناوگان حمل‌ونقل مسافری و همچنین عملکرد شرکت‌های مسافربری استفاده کنند.