شناسهٔ خبر: 164761 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خط ‌کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران

مازندران رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران اظهار کرد: با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها، و کاهش تصادفات جاده‌ای در مسیرهای پُر تردد در یک ماه گذشته یکصد کیلومتر از جاده‌های مختلف ارتباطی استان خط‌کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، محسن یمینی گفت: خط کشی راه‌ها که از مقرون به صرفه ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، به طور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.

یمینی ادامه داد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، در مقاطعی از محورهای استان اجرا می‌شود.

وی افزود: این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راه‌ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه به ویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راه‌های ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می‌دهند.

گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.