شناسهٔ خبر: 164773 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آماده باش کامل راهداری استان قم به دنبال احتمال وقوع سیلاب‌های فصلی

خبر معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در پی بارش‌های اخیر باران، از هدایت سیلاب‌ها، پاک‌سازی سطوح جاده‌ای، ترمیم، تثبیت و پایدارسازی ۴ مقطع از راه‌های بخش سلفچگان طی شبانه روز گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان قم، سید حسن خلیلی نیا، معاون راهداری این اداره کل از آمادگی کامل جهت مقابله با سیلاب‌های فصلی در سطح راه‌های استان خبر داد.

وی ضمن اعلام خبر فوق افزود: در پی اعلام هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های چشمگیر باران، از ظهر روز گذشته ۶ اردیبهشت ماه، ۱۰ اکیپ راهداری در قالب ۷۰ نفر عوامل اجرایی و ۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سواری، در طول راه‌های استان مستقر شدند.

خلیلی نیا افزود: نظر به کارشناسی‌های سنوات گذشته و احصای نقاط آسیب پذیر، در مواقع بارش‌های سنگین باران، بیشترین ظرفیت عملیاتی راهداری، متمرکز بر این نقاط جاده‌ای می‌شود.

وی با یادآوری آنکه بیشترین میزان بارش‌ها در نقاطی از بخش سلفچگان به وقوع پیوسته، گفت: از ظهر روز گذشته ۶ اردیبهشت‌ماه تا پاسی از ساعات اولیه بامداد امروز ۷ اردیبهشت‌ماه، عوامل اجرایی اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سلفچگان با حضور به موقع و استقرار در محل مناسب از هر نوع انسداد و اختلال در سطح محورها جلوگیری به عمل آوردند.

خلیلی نیا ادامه داد: حجم گسترده بارن‌های فصلی، موجب سیلابی شدن محور دستجرد - تفرش شده بود که با تلاش بی‌وقفه عوامل اجرایی ضمن هدایت سیلاب‌ها به کانال‌های تعبیه شده، از هر نوع انسداد و اختلال ترافیکی جلوگیری شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در توضیحی تکمیلی اظهار کرد: از آنجا که در برخی مقاطع جاده‌ای احتمال رانش زمین وجود داشت، پس از هدایت سیلاب‌ها، نسبت به بارریزی و دپوی مقادیر معتنابهی بار و تثبیت بستر اقدام شد.

سید حسن خلیلی نیا تصریح کرد: همچنین در ۴ مقطع از محور دستجرد - تفرش، شاهد انباشت سنگ و لای ناشی از سیلاب‌ها بودیم که نسبت به پاک‌سازی، ترمیم، تثبیت و پایدارسازی مقاطع آسیب دیده اقدام شود.

وی در پایان ضمن یادآوری مجدد آنکه تمامی عوامل اجرایی حوزه راهداری استان تا پایان قطعی بارش‌ها و پاک‌سازی سطوح جاده‌ای در آماده‌باش کامل خواهند بود، درخواست کرد: هم‌وطنان گرامی قبل از اقدام به سفر ضمن تماس با سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها، نسبت به دریافت اطلاعات جامع سفر (به‌ویژه شرایط جوی حاکم بر راه‌ها) اقدام کنند.