شناسهٔ خبر: 164838 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور کاهش حوادث رانندگی و متوفیان جاده‌ای؛

مراسم روز ملی ایمنی حمل و نقل در خراسان شمالی اجرا می‌شود

جلسه مراسم روز ملی ایمنی حمل و نقل در خراسان شمالی به منظور کاهش حوادث رانندگی و متوفیان جاده ای اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، سعید سبحانی معاون حمل‌ونقل این اداره کل در نشست مشترک شورای همتا و کمیسیون ایمنی راه‌های استان گفت: مراسم روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در خراسان شمالی به‌منظور کاهش حوادث رانندگی و متوفیان جاده‌ای در روز شنبه ۸ اردیبهشت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در تقویم سالیانه کشور ۷ اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل‌ونقل نام‌گذاری شده است تا یادآور اهمیت موضوع، توجه به آمار سوانح و اقدامات صورت گرفته برای ارتقای ایمنی باشد.

این مسئول به برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل اشاره کرد و خواستار مشارکت اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها در این مناسبت شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: بخشی از مسائل دخیل در افزایش تصادفات و جان باختگان حوادث جاده‌ای شامل کیفیت خودروها و راه‌ها و ایمنی آن‌ها و بخشی از آن عامل انسانی است و پلیس و اعمال قانون به تنهایی نمی‌تواند بازدارنده باشد.

مهدی رشیدی با تأکید بر این که جریمه و توقیف کردن خودرو به تنهایی کافی نیست افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی برای افرادی که از قانون تخطی می‌کنند در کاهش تصادفات مؤثر است.

این مسئول تصریح کرد: ورودی شیروان خطرناک است و شهرداری باید ساماندهی این مسیر را در اولویت قرار دهد.

سرپرست پلیس راهور استان هم با ارائه آمار تصادفات درون شهری و تصادفات منجر به فوت در نوروز امسال گفت: شیروان بحرانی‌ترین شهر استان در تصادفات ایام نوروز سال جاری بوده است.

سرهنگ هادی پرویزیان اضافه کرد: با توجه به آمار بالای تصادفات راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده باید با اقدامات و برنامه ریزی‌های مختلف، این آمار را کاهش دهیم.