شناسهٔ خبر: 164902 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی حدود ۱۱۷ هزار نفر مسافر از استان اردبیل در فروردین ماه

مسافری معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:حدود ۱۱۷ هزار نفر مسافر در یک ماهه گذشته از استان اردبیل به مقاصد مختلف کشور جابه‌جا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، رضا شیرین زاده معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از شرکت‌های مسافربری شهرستان خلخال با بیان اینکه در مدت یاد شده ۱۷ هزار و۷۶۴ صورت وضعیت توسط شرکت‌ها صادر شده گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۲۱ هزار و۳۱۵ نفر مسافر از استان جابه‌جا شده بودند در یک ماهه گذشته کاهش ۳درصدی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در ۱ ماهه گذشته ۶۴ هزار و۸۱۶ نفر مسافر از شهرستان اردبیل،۳۹۲ نفر مسافر از شهرستان نیر،۱هزار و۴۷۳ نفر مسافر از شهرستان نمین،۷۷۷ نفر مسافر از شهرستان بیله سوار،۹ هزار و۷۲۹ نفر مسافر از شهرستان پارس آباد،۱۰هزار و۵۳۷ نفر مسافر از شهرستان خلخال،۵۳۵ نفر مسافر از شهرستان کوثر،۷ هزار و۵۸۸ نفر مسافر از شهرستان گرمی، ۱۸ هزار و۵۶۶ نفر از شهرستان مشگین شهر،۲۰۵ نفر مسافر از شهرستان سرعین،۲۰۳ نفر مسافر از شهرستان اصلاندوز و بیش از ۲ هزار نفر نیز از سایر شهرستان‌ها به مقاصد مختلف جابه‌جا شده‌اند تصریح کرد: ۶۲ شرکت مسافربری در استان در حال خدمات رسانی به مردم و مسافران هستند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: از این تعداد ۶۸ هزار و۲۱۱ نفر مسافر با وسیله نقلیه اتوبوس،۸هزار و۳۷۱ نفر با وسیله نقلیه مینی بوس و ۴۰ هزار و۲۵۷ نفر مسافر با وسیله نقلیه سواری به مقاصد مختلف جابه‌جا شده است.

شیرین زاده در یک ماه گذشته افزایش ۳۲ درصدی جابه‌جایی مسافر با وسیله نقلیه مینی بوس را یادآور شد و اظهار کرد: در یک ماه گذشته ۸ هزار و۳۷۱ نفرمسافر با وسیله نقلیه مینی بوس جابه‌جا شده بودند که در مدت مشابه سال قبل ۶ هزار و۳۲۱ نفر بود.

وی در مدت یاد شده از افزایش ۸ درصدی جابه‌جایی مسافر در شهرستان نمین خبرداد و خاطرنشان شد: در مدت مشابه سال قبل یک هزار و۳۶۲ نفر مسافر از شهرستان نمین جابه‌جا شده بودند که در یک ماه گذشته یک هزار و۴۷۳ نفر مسافر است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل فعالیت ۷ پایانه مسافربری در استان اردبیل را یادآور شدو اظهار کرد: هزار و ۲۳۱ ناوگان مسافر در استان اردبیل در حال خدمات رسانی به مردم و مسافران هستند.

شیرین زاده با اشاره به فعالیت ۶۲ شرکت مسافربری در استان اردبیل خدمات رسانی ۲ هزار و ۲۴۰ راننده در استان اردبیل را به مردم و مسافران یادآور شد و افزود: مردم و مسافران می‌توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت و راننده را به سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.