شناسهٔ خبر: 164931 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دبیر کمیته ملی اسکان بشر:

تجربیات جمهوری اسلامی ایران در بخش مسکن در مجمع جهانی شهرها ارائه می‌شود

ببینید| برگزاری نخستین نشست آمادگی برای شرکت در اجلاس مجمع جهانی شهرها دبیر کمیته ملی اسکان بشر از برگزاری نشست آمادگی مجموعه وزارت راه و شهرسازی در بخش‌های مختلف حوزه مسکن برای شرکت در اجلاس مجمع جهانی شهرها خبر داد و گفت: در مجمع جهانی شهرها که در سال جاری در کشور مصر برگزار می‌شود، تجربیات جمهوری اسلامی ایران در بخش مسکن ارایه خواهد شد.

آرمان خورسند دبیر کمیته ملی اسکان بشر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از برگزاری نخستین نشست آمادگی برای شرکت در اجلاس مجمع جهانی شهرها به میزبانی معاونت مسکن و ساختمان خبر داد.

دبیر کمیته ملی اسکان بشر با اعلام اینکه اجلاس مجمع جهانی شهرها آبان ماه امسال با حضور وزرای مسکن کشورها در مصر برگزار می‌شود، گفت: این اجلاس یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در این مجمع، برنامه‌ریزی شده است.

خورسند ادامه داد: ارائه گزارش جمهوری اسلامی ایران در خصوص فعالیت‌های حوزه مسکن با محوریت گزارش پروژه نهضت ملی مسکن، تامین مسکن اقشار آسیب‌پذیر شهری، موضوع فعالیت در حوزه بازآفرینی شهری، بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی بخشی از مواردی است که در این اجلاس پیش‌بینی شده است. همچنین گزارشی از مطالعات و اقدامات کلان پروژه شهرهای ساحلی و فعالیت‌های بین‌المللی مشترک از جمله پروژه بهتاب نیز در این نشست ارایه می‌شود.

وی با بیان اینکه مجمع جهانی شهرها بزرگ‌ترین گردهمایی دوسالانه مسکن و شهرسازی است یادآور شد: دوره گذشته اجلاس مجمع جهانی شهرها با حضور جمهوری اسلامی ایران در لهستان برگزار شد.

خورسند تصریح کرد: اجلاس مجمع جهانی شهرها، فرصت مناسبی برای کشورمان است تا علاوه بر ارایه برنامه‌ها برای جذب سرمایه‌گذار، گسترش همکاری‌ها و تعریف پروژه‌های مشترک در بزرگ‌ترین رویداد جهان در بخش مسکن حضور داشته باشیم.

در این نشست، نمایندگانی از معاونت مسکن و ساختمان، شرکت بازآفرینی شهری ایران، مرکز سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی حضور داشتند.