شناسهٔ خبر: 164965 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای طرح کلید به کلید در ۴ شهرستان خراسان رضوی

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از اجرایی شدن طرح کلید به کلید در ۴ شهرستان گناباد، نیشابور، جغتای و سبزوار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، سمانه نصرالهی رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل، در راستای اجرای بند "ث" تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲ که به طرح کلید به کلید اختصاص دارد، شناسایی لکه های پرخطر، پرتراکم و در مسیر معبر شهرهای گناباد، نیشابور، سبزوار و جغتای تهیه و این طرح در این شهرها اجرایی خواهد شد. رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: متقاضیان جهت استفاده از این طرح می توانند به ادارات راه و شهرسازی شهرستان ها و یا شهرداری ها مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: بر اساس طرح کلید به کلید ساکنان بافت‌های فرسوده می‌توانند واحد مسکونی خود را با یک زمین دولتی با احتساب ۴۰ درصد تخفیف معاوضه کنند.

نصرالهی گفت: در محلات فرسوده که از تراکم جمعیتی بالایی برخوردارند و ساکنان در این محدوده‌ها با خدمات زیربنایی و روبنایی با مشکل روبه‌رو هستند، به‌جهت کاهش بار جمعیتی و ارائه خدمات بهتر، طرح کلید به کلید در بافت‌های‌ فرسوده شهری (طرح کلید به زمین) که در بند "ث" تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲ آمده و آیین‌نامه اجرایی آن توسط دولت مصوب و توسط راه و شهرسازی ها استان ها در دستور کار است.

وی افزود:  با راهبرد مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی لکه های معوض توسط همکاران معاونت املاک و حقوقی استان مشخص شد.

رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اظهار کرد: افرادی که ملک‌شان در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری قرار دارد، می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شرکت بازآفرینی شهری ایران به‌نشانی facility.udrc.ir نسبت به ثبت اسناد مالکیت ملک خود اقدام کنند. شرط استفاده از این طرح داشتن سند مالکیت است.