شناسهٔ خبر: 164974 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات‌مدیره شهر جدید مهستان خبر داد:

آمادگی شرکت عمران مهستان برای استقرار دستگاه‌های اجرایی در این شهر جدید

زارع سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان استان البرز با اشاره به ضرورت خدمات رسانی مناسب به شهروندان از آمادگی این شهر برای استقرار نمایندگی های دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت عمران شهر جدید مهستان، ذبیح الله زارع عضو هیات مدیره و سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان استان البرز با اشاره به ضرورت خدمات رسانی مناسب به شهروندان از آمادگی این شهر برای استقرار نمایندگی‌های دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان گفت: اکنون جمعیت شهر جدید مهستان به مرز ۲۰۰ هزار نفر رسیده و انتظار می‌رود ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای استقرار نمایندگی‌های خود در این شهر اقدام کنند.

وی ادامه داد: عدم استقرار نمایندگی ادارات سبب شده تا شهروندان مهستانی برای انجام خدمات اداری به شهر هشتگرد یا کرج مراجعه کنند. شرکت عمران شهر جدید مهستان آماده تامین فضا برای استقرار نمایندگی‌های دستگاه‌های اجرایی است.

زارع گفت: در زمان حاضر نمایندگی‌های آبفا، شرکت گاز و دادگستری استان البرز در این شهر استقرار دارند.

تعیین‌تکلیف مسکن مهر مشاهیر 

زارع افزود: یکی از دستاوردهای بزرگ شرکت عمران شهر جدید مهستان پرونده مسکن مهر مشاهیر در این شهر بود که ضمن تعیین تکلیف این پروژه افزون بر۲۲ هزار میلیارد ریال به بیت المال بازگشت.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان گفت: یکی از آسیب‌های مسکن مهر شهرجدید مهستان عدم توجه به زیر ساخت‌های آموزشی، فرهنگی، بهداشتی درمانی و سایر نیازها بود.

وی گفت: باید حرفه‌ای‌تر به این موضوع توجه می شد چرا جمعیت شهر مهستان هر ماه در حال افزایش است و باید به تناسب افزایش جمعیت نیازهای مختلف آن دیده شود.

زارع با بیان اینکه شهرجدید مهستان دارای طرح تفصیلی است، افزود: در این طرح امکانات لازم برای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت پیش بینی شده و به تمام دستگاههای اجرایی ابلاغ شده است.

این مسوول اظهار کرد: ۲ هزار واحد مسکونی مهر تا پایان اردیبهشت ماه جاری در این شهر به مردم واگذار می شود.

وی بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن بر خلاف مسکن مهر، توجه به تامین زیر ساخت های مختلف در اولویت قرار گرفته و به فراخور ساخت وسازها، پروژه های زیر بنایی نیز انجام می شود.

زارع گفت: ساخت مسجد، مدرسه، مراکز بهداشتی درمانی، مهد کودک، مراکز ورزشی و رفاهی از مهمترین اقدامات طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید مهستان است.

این مسوول بیان کرد: ساخت ۳۳ هزار واحد مسکونی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر پیش بینی شده که عملیات بخشی از آنها آغاز شده است.

وی گفت: همزمان با این طرح‌ها، نیازهای زیر ساختی مسکن مهر شهرجدید مهستان با سرعت اجرا و دنبال می شود.

زارع اظهار کرد: اختصاص ۲۰ هکتار زمین برای احداث آرامستان در کنار شهر جدید مهستان یکی دیگر از نیازهای این شهر بود که در حال عملیاتی شدن است.