شناسهٔ خبر: 165000 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید مطرح کرد؛

تأکید بر هم افزایی ملی در جامعه اجرایی کشور برای ساخت شهرهای ساحلی

جلسه پنل تخصصی شرکت عمران شهرهای جدید با موضوع سکونتگاه‌های جدید ساحلی بستر هم افزایی ملی و پیشران تحقق سیاست‌های کلان اقتصاد با حضور رئیس هیأت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از  شرکت عمران شهرهای جدید چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه همایش ملی سکونتگاه های انسانی ایران با هدف مطالعه سکونتگاه‌های شهری و روستایی کشور برگزار و به موضوعاتی از جمله برنامه ریزی منطقه ای، برنامه‌ریزی شهری، فناوری‌های نوین آینده شهری، برنامه ریزی مسکن، دیپلماسی شهری و … پرداخته شد.

در این همایش پنل تخصصی شرکت عمران شهرهای جدید با موضوع سکونتگاه های جدید ساحلی بستر هم افزایی ملی و پیشران تحقق سیاست های کلان اقتصاد با حضور سعید غفوری رئیس هیأت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید، امین مسعودی مدیرکل معماری و شهرسازی و رامین ساعد معاون دفتر شهرسازی و معماری شرکت عمران شهرهای جدید برگزار و بحث اجرای ۲۷ شهر جدید ساحلی جنوب کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

غفوری در این نشست ضمن تأکید بر نیاز شرکت عمران شهرهای جدید به عنوان متولی اجرای این طرح به کمک جامعه دانشگاهی و متخصصان این حوزه بیان کرد: از آنجایی که ما در این مورد با پروژه ای فراملی و عظیم در منطقه روبه رو هستیم به هم افزایی ملی و کمک همه فرهیختگان و متخصصان برای پیشبرد هر چه بهتر پروژه نیازمندیم.

رئیس هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه با اشاره به اینکه شکوفایی اقتصاد دریا پایه در این منطقه مستلزم هم افزایی جامعه اجرایی کشور است گفت: پروژه شهرهای جدید ساحلی بزرگترین پروژه زیرساختی در طول تاریخ ایران به شمار می رود که قصد استقرار جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون نفر را در این منطقه دارد، اقدامی که تصمیم داریم پس از استقرار فعالیت و کار در منطقه اتفاق بیفتد.

به گفته این مقام مسئول کمک مشاوران و سرمایه گذاران برای اتخاذ بهترین روش های ساخت اقدامی ضرور ی در این ابر پروژه خواهد بود که باید در کنار جامعه دانشگاهی به منظور رفع ایرادات و نواقص انجام پذیرد.

غفوری در این خصوص اضافه کرد: ما قصد داریم سرانه های گردشگری را نیز در این منطقه بالا برده و خالق پروژه های فاخر ملی در این پهنه وسیع سرزمینی باشیم که بدون شک بدون کمک فرهیختگان، دانشگاهیان و جامعه حرفه ای کشور و توانمندسازی جامعه محلی محقق نخواهد شد.