شناسهٔ خبر: 165117 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشدید نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌های حمل‌ونقل

محمد سرگزی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان به مناسبت روز ایمنی حمل‌ونقل، اقدامات ویژه‌ای از جمله تشدید گشت‌ها و نظارت‌ها بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تشدید نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل‌ونقل، چاپ و انتشار مطالب آموزشی ایمنی، برگزاری جلسات آموزشی و ... را در نظر گرفته است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، محمد سرگزی معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان به شرح اقدامات مورد نظر این اداره کل برای روز ایمنی حمل‌ونقل سال ۱۴۰۳ مصادف با هفتم اردیبهشت پرداخت و گفت: تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی در پاسگاه‌های پلیس راه و محورهای مواصلاتی در سطح استان به صورت گسترده با استفاده از گشت‌های راهداری یکی از مهم‌ترین اقدامات به مناسبت این روز است.

 سرگزی افزود: تشدید نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌های حمل‌ونقل توسط تیم مشترک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با پلیس راه استان، بازدیدهای ویژه از مراکز معاینه فنی سنگین استان به همراه کارگروه معاینه فنی و اجرای طرح تشدید کنترل و برخورد با تخلفات اضافه تناژ نیز از دیگر اقدامات این اداره کل به مناسبت این روز است.

 وی همچنین به چاپ طرح پیام و مطالب ایمنی مربوط به روز ایمنی حمل‌ونقل در جراید استان به مناسبت این روز اشاره کرد و ادامه داد: نصب آشکارساز بر روی کامیون‌ها در مراکز معاینه فنی به مناسبت روز ملی ایمنی حمل‌ونقل، پخش بروشور حاوی مطالب آموزشی، آگاهی رسانی و فرهنگ‌سازی در خصوص رعایت موارد ایمنی رانندگی در پاسگاه‌های پلیس راه، مساجد، مدارس، ادارات، پایانه‌های مسافربری، پایانه کالا و مجتمع‌های خدمات رفاهی نیز از جمله اقدامات مهمی است که از سوی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان به مناسبت روز ایمنی حمل‌ونقل انجام می‌شود.

 معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان همچنین به اجرای طرح‌های آموزشی ویژه کاربران آسیب پذیر در مدارس و مساجد روستاهای منتخب اشاره کرد و گفت: پخش زیرنویس‌های ایمنی در شبکه استانی سیمای استان همدان و ارسال پیامک‌های ایمنی به رانندگان جاده‌ای هم به مناسبت این روز انجام می‌شود.

 سرگزی همچنین گفت: نصب بنر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در خصوص روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سطح استان (قرارگاه پلیس راه، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، بیلبوردهای واقع در محورهای اصلی استان، پاسگاه‌های پلیس راه استان، پایانه‌های مسافربری، پایانه کالا و ادارات شهرستان) هم انجام می‌شود. وی افزود: برگزاری جلسات آموزشی با تاکید بر موارد ایمنی به مناسبت روز ملی ایمنی حمل‌ونقل با مدیران فنی شرکت‌های مسافربری نیز انجام می‌شود.