شناسهٔ خبر: 165164 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر دفتر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها؛

ایمنی هوانوردی ایران در حد استاندارهای جهانی است

حبیب داوودی دانا مدیر دفتر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها گفت: هیچ‌گونه پروازی بدون برقراری ایمنی در هیچ فرودگاهی انجام نمی‌شود و در شرایط تحریم توانسته‌ایم از نظر برقراری ایمنی خود را به استانداردهای روز دنیا نزدیک کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، حبیب داوودی‌دانا هم‌زمان با روز ایمنی حمل‌ونقل اظهار کرد: از کوچک‌ترین فرودگاه که پروازهای محدودی دارد تا تمام فرودگاه‌های بین‌المللی که هر روز شاهد انجام پروازهای پرشماری در آن‌ها هستیم، از استانداردهای نسبتاً مطلوبی برخوردار بوده و در ایمنی کامل پذیرای پروازها هستیم.

وی با اشاره به تعدادی محدود نیروهای انسانی در حوزه ایمنی هوانوردی در ستاد و فرودگاه‌های کشور گفت: در حال حاضر حدود 40 نفر متخصص ایمنی هوانوردی در ستاد و فرودگاه‌های کشور مشغول فعالیت هستند.

مدیر دفتر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه با جدیت به‌دنبال اصلاح ساختار ایمنی هوانوردی هستیم، گفت: ایمنی در ستاد و فرودگاه‌های کشور زمانی به نقطه ایده‌آل می‌رسد که از ساختار متناسب برخوردار باشد و مطابق با استانداردهای بین‌المللی اهداف خود را پیش ببرد.

داوودی‌دانا ضمن قدردانی از مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: کاپیتان نخجوانی با توجه به اینکه به‌عنوان خلبان در پرواز حضور دارد، اهمیت و ارزش مقوله ایمنی را به‌خوبی می‌داند و همواره تاکید ویژه‌ای بر افزایش ارتقای سطح ایمنی و اصلاح ساختار آن دارد.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال ساختار متناسب با وظایف به کارکنان حوزه ایمنی هوانوردی ایجاد شود و با جذب نیروی انسانی متخصص اهداف عالی شرکت مطابق با استانداردهای جهانی ایمنی پیش رود.