شناسهٔ خبر: 165260 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مشاور معاونت مسکن و ساختمان:

فقط مشاوران املاک مجوزدار از ۲۵ اردیبهشت امکان استفاده از سامانه خودنویس را دارند

مهدی ساسانی مشاور معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: از ۲۵ اردیبهشت سال جاری صرفا مشاوران املاک دارای مجوز امکان استفاده از سامانه خودنویس را دارند.

مهدی ساسانی مدیر سامانه خودنویس و مشاور معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: از ۲۵ اردیبهشت سال جاری صرفاً مشاوران املاک دارای مجوز امکان استفاده از سامانه خودنویس را دارند.

مشاور معاون مسکن و ساختمان توضیح داد: با هدف ساماندهی مشاوران املاک و اجرای قانون از ۲۵ اردیبهشت ماه فقط مشاوران املاک دارای شناسه یکتا از درگاه ملی مجوزها امکان ثبت قرارداد در سامانه خودنویس را خواهند داشت.

ساسانی ادامه داد: سامانه خودنویس به صورت برخط با درگاه ملی مجوزها در ارتباط است و اعتبار جواز کسب مشاوران املاک با هر بار ورود به سامانه خودنویس بررسی شده و فقط مشاورین املاک دارای جواز کسب فعال امکان استفاده از خودنویس را خواهند داشت.

وی افزود: از خردادماه خرید و فروش واحدهای مسکونی نیز در سامانه خودنویس امکان ثبت خواهند یافت.

سامانه خودنویس از خردادماه سال گذشته در اختیار عموم مردم قرار گرفت و مردم این امکان را یافتند تا قرارداد معاملات اجاره خود را در این سامانه به شکل رایگان با دریافت کد رهگیری ثبت کنند. مقرر شده است تا از خردادماه خرید و فروش واحدهای مسکونی در این سامانه نیز امکان بارگذاری پیدا کنند.

برچسب‌ها: