شناسهٔ خبر: 165297 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون بازآفزینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

برگزاری اولین نشست تخصصی مشارکت در بازآفرینی شهری استان همدان در شهر اسدآباد

باباخانی معاون بازآفزینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: در جهت تحق شعار سال و اجرای سیاست‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران مبنی بر مشارکت مردم در نوسازی بافت های فرسوده اولین نشست تخصصی مشارکت در بازآفرینی شهری استان در شهر اسدآباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی (همدان) محمدرضا باباخانی معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: در جهت تحقق شعار سال و اجرای سیاست‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران مبنی بر مشارکت مردم در نوسازی بافت‌های فرسوده اولین نشست تخصصی مشارکت در بازآفرینی شهری استان همدان در شهر اسدآباد برگزار شد.

وی دراین‌خصوص گفت: برگزاری اولین نشست تخصصی مشارکت در بازآفرینی شهری در شهرستان اسدآباد در راستای نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری و فرا رسیدن روز گرامیداشت شورای اسلامی شهر و روستا کار خوبی بود که در شهر اسدآباد شکل گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: در بحث بازآفرینی با توجه به اولویت سیاست اداره کل راه و شهرسازی به نمایندگی از شرکت بازآفرینی شهری ایران در نوسازی مسکن و در راستای اقداماتی که در عرصه تشویق مردم به نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در شهرها در سال گذشته شکل گرفت نیاز به مشارکت مردمی وجود دارد.

وی عنوان کرد: در سال گذشته بسته‌های ۱۹ گانه تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده مصوب شد و در استان همدان این بسته‌ها برای یکایک شهرهای استان بومی‌سازی و موجب شد تخفیفات و شرایط مناسبی برای هر شهر در جهت استفاده متقاضیان فراهم آید.

باباخانی اظهار کرد: نیاز هست مردم نسبت به حقوقی که برای آنها ایجاد شده مطلع شوند و در نوسازی مسکن مشارکت بکنند و ان شالله شاهد باشیم که در اسدآباد و شهرهای استان محلاتی باشند پس از نوسازی از محدوده بافت فرسوده خارج شوند.

لازم به ذکر است مساحت بافت شهری اسدآباد ۹۱۶، بافت روستایی ۲۰ هکتار، ۵ هکتار تاریخی، ۲۵ هکتار ناهمگون و در مجموع شامل ۲۱۲ هکتار بافت فرسوده است که در سال ۱۴۰۲ به مقدار ۵۰۰۰ تن آسفالت به این محلات تخصیص یافته است.