شناسهٔ خبر: 16531 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

چهارمين جلسه بازآفرينی شهري پايدار در استان كرمان برگزار شد

خداداد مقبلی چهارمين جلسه بازآفريني شهري پايدار با حضور معاون عمراني استاندار كرمان و جمعي از مسئولان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان كرمان، چهارمين جلسه بازآفريني شهري پايدار با حضور ابوالقاسم سيف‌الهي معاون عمراني استاندار كرمان و جمعي از مسئولان استان برگزار شد كه در اين جلسه طرح مطالعات توانمندسازي و ساماندهي سكونت‌گاه‌هاي غيررسمي شهرستان جيرفت مورد بررسي قرار گرفت.

خداداد مقبلي مديركل راه و شهرسازي استان كرمان و دبير ستاد بازآفريني شهری پايدار استان كرمان در حاشيه اين جلسه با اشاره به علت تشکیل ستاد باز آفرینی شهری، گفت: تهیه طرح‌ها و برنامه‌های احیا، بهسازی و نوسازی بر اساس تقاضای واقعی ساکنان محلات با هدف به فراخور ویژگی‌های اقتصادی،اجتماعی و کالبدی در راستای بهبود کیفیت زندگی، تقویت و ارتقاء هویت محلات از وظایف اصلی این ستاد در سطح استانی است.

وي افزود: کلیه وظایف قبلی ستاد توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی را دارد و در عین حال به موضوع بافت‌های فرسوده، بافت‌های تاریخی با ارزش و بافت‌های فرسوده‌ای که نزدیک شهرها قراردارند، می‌پردازد.

مديركل راه و شهرسازي استان كرمان گفت: وظایف این ستاد گسترده‌تر از ستاد قبلی بوده، علاوه بر رویکرد پروژه محوری به مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غيره نیز توجه دارد.

مقبلي وظيفه اداره كل راه و شهرسازي را در اين ستاد زياد دانست و گفت: خوشبختانه مطالعات پنج شهرستان شامل كرمان، سيرجان، رفسنجان، بم و جيرفت در استان كرمان انجام شده است.

وي با اشاره به اينكه برنامه‌هايي كه براي توانمندسازي اين شهرستان‌ها توسط مديركل بازآفريني و توانمندسازي سازمان بهسازي وزارت راه و شهرسازي تصميم‌گيري شده است، بيان كرد: مصوبات جلسات نيز در ستاد ملي توانمندسازي وزارت راه و شهرسازي مطرح و تصميم‌گيري مي‌شود.

مديركل راه و شهرسازي استان كرمان با اشاره به اينكه مصوبات جلسه به كميته برنامه‌ريزي ابلاغ مي‌شود، افزود: به طور قطع هر مصوبه‌اي كه انجام مي‌شود مسئولان امر بايد پيگير آن باشند.

نظر شما