شناسهٔ خبر: 165348 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پالایش مجدد خانه‌های خالی از سکنه کرمانشاه تا پایان اردیبهشت

شناسایی خانه های خالی از سکنه پیش فرارسیدن فصل جابجایی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: تا پایان اردیبهشت ضمن شناسایی مجدد خانه‌های خالی از سکنه، به صاحبان آن‌ها از طریق پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، (کرمانشاه): رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه و دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات پس از تشکیل اولین جلسه این کارگروه به ریاست معاونت امور عمرانی استانداری گفت: با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی نسبت به پالایش مجدد خانه‌های خالی از سکنه اقدام و از طریق پیامک اطلاع رسانی و پس از آن مطابق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: از اولویت‌های مهم دولت تامین مسکن برای مردم است، اما تا زمانی که واحدهای نهضت ملی مسکن در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، کنترل بازار املاک مخصوصاً در آستانه فصل اجاره و جابه‌جایی مستأجران در دستور کار است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: در این راستا علاوه بر شناسایی واحدهای خالی از سکنه و اعمال قوانین مالیاتی در سراسر کشور، حذف قولنامه‌های دستی و بدون کد رهگیری هم با همکاری دادگستری، تعزیرات حکومتی، پلیس اماکن، اتاق اصناف و اداره کل راه و شهرسازی تا پایان اردیبهشت ماه، پیگیری خواهد شد.

الماسی افزود: در آستانه فرارسیدن فصل جابه‌جایی مستأجران، جلسات این کارگروه با هماهنگی و ریاست معاونت امور اقتصادی استانداری هر 15 روز یکبار برگزار و مصوبات آن ضمن اطلاع رسانی به عموم، عملیاتی خواهد شد .

همه اعضای کارگروه به صورت هفتگی از روند اجرای مصوبات، در سطح شهر بازدید خواهند کرد.