شناسهٔ خبر: 165511 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۲۹ درصدی تناژ حمل کالا در استان قم

خبر معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم اعلام کرد: طی سال ۱۴۰۲ افزون بر۶ میلیون و ۷۸۵ هزار تن کالا دراستان حمل شده که درمقایسه با تناژ حمل شده کالا در سال ۱۴۰۱ ( ۵ میلیون و ۲۶۶ هزار تن) ۲۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان قم، علیرضا اسدی، معاون حمل‌ونقل این اداره کل، از افزایش ۲۹ درصدی تناژ کالای حمل شده استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

وی در ادامه خبر فوق افزود: طی سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ میلیون و ۷۸۵ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان جابه‌جا شده که در مقایسه با میزان تناژ کالا حمل شده در سال ۱۴۰۱از استان (۵ میلیون و ۲۶۶ هزار تن) بیش از ۲۹ درصد رشد داشته است.

اسدی با بیان اینکه جابه‌جایی این میزان تناژ کالا در سال ۱۴۰۲ در قالب ۵۲۴ هزار بارنامه صادر شده (سفر) انجام شده است، اضافه کرد: تعداد بارنامه‌ها نیز در مقایسه با سال ۱۴۰۱ (۴۶۱هزار بارنامه) ۱۴ درصد رشد داشته است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در بخش دیگری از این خبر به بیشترین میزان کالاهای حمل شده استان در سال ۱۴۰۲ پرداخت و تصریح کرد: فراورده‌های دامی (تخم مرغ)، سیمان، آهن آلات، کود و.. هریک به ترتیب بیشترین میزان کالای حمل شده طی سال ۱۴۰۲ از استان قم را به خود اختصاص داده‌اند.

اسدی اظهار کرد: ۴۲ شرکت حمل‌ونقل کالا، ۳۸۳۷ دستگاه ناوگان باری، ۲۰۸۷ دستگاه وانت بار و درمجموع ۴۹۲۹ نفر راننده در بخش حمل‌ونقل کالا استان قم به فعالیت مشغول هستند.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و هدف گذاری‌های لحاظ شده، پیش‌بینی می‌شود شاهد جابه‌جایی بیش از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا طی سال ۱۴۰۳ در استان قم باشیم.