شناسهٔ خبر: 165604 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی و تعیین تکلیف ۴۵ فقره پرونده در جلسه کمیسیون تبصره ماده یک امور اراضی تهران

کمیسیون تبصره یک مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از برگزاری اولین جلسه کمیسیون تبصره ماده یک امور اراضی استان تهران در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: اولین جلسه کمیسیون تبصره یک ماده یک امور اراضی استان تهران با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و سایر اعضا در معاونت عمرانی استانداری تهران برگزار شد که طی این جلسه ۴۵ پرونده در کمیسیون تبصره یک ماده یک امور اراضی استان تهران بررسی و تعیین تکلیف شد.

وی افزود: ۴۵ فقره پرونده در مورد درخواست تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شهرستان‌های، تهران، اسلامشهر، شهریار، ملارد، شمیرانات، فیروزکوه، قرچک، پردیس، پیشوا، دماوند، بهارستان، قدس، ورامین، ری، رباط کریم و پاکدشت برای اجرای زیرساخت‌های بخش کشاورزی و غیرکشاورزی در این جلسه بررسی شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است بر اساس تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در هر استان به عهده کمیسیونی مرکب از مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیر امور اراضی، مدیرکل حفاظت محیط زیست آن استان و یک نفر نماینده استانداری است که به ریاست سازمان جهاد کشاورزی آن استان تشکیل می‌شود.