شناسهٔ خبر: 165609 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استمرار نظارت بر بازار مسکن گلستان؛

بنگاه‌های مشاور املاک بندرگز بازرسی شد

راه و شهرسازی گلستان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان‌های غرب گلستان گفت: بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر نظارت بر بازار مسکن توسط کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات، از بنگاه‌های مشاور املاک شهرستان بندر گز بازرسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، نورمحمد ایری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان‌های غرب گلستان اظهار کرد: هم‌زمان با آغاز فعالیت کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در استان، بازدید از بنگاه‌های شهرستان‌های گلستان نیز آغاز شده است.

وی افزود: بر این اساس، در فرمانداری‌های استان نیز جلساتی برگزار و پس از شناسایی بنگاه‌های مشاور املاک هر شهرستان، بازرسی‌های مستمر از این واحدهای صنفی انجام شد.

ایری ادامه داد: در راستای این بازرسی‌ها، بنگاه‌های مشاور املاک سطح شهر بندر گز بازرسی و اقدامات لازم برای کنترل بازار مسکن و جلوگیری از سوداگری در حوزه انجام شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان‌های غرب گلستان همچنین یادآور شد: در شهرستان بندر گز ۹۴ بنگاه مشاور املاک وجود دارد که از این تعداد ۸۸ واحد صنفی دارای پروانه معتبر، پنج مشاور املاک پروانه منقضی و تعداد یک مشاور املاک فاقد پروانه هستند.

وی عنوان کرد: تا کنون ۵۵ بنگاه مشاور املاک برابر با ۵۹ درصد واحدهای صنفی در این شهرستان بازرسی شده‌اند.