شناسهٔ خبر: 165650 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز به کارطرح نهضت ملی مسکن در جنوب شرق استان تهران

خالق دوست رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران از آغاز به کار پروژه‌های جدید طرح نهضت ملی مسکن در این منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ علیرضا خالق دوست رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران، درباره آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن گفت: طرح نهضت ملی مسکن در سه شهرستان قرچک، ورامین و پیشوا شروع شده است.

وی افزود: در شهرستان پیشوا در ۴ قطعه پیمانکار تجهیز کارگاه کرده است و با دستور نقشه و اخذ پروانه ساختمانی در حال پیگیری موارد و شروع مقدّمات پروژه است.

این مسئول ادامه داد: زمین‌ها در شهرستان پیشوا در شهرک آژینه و نقش جهان برای پروژه نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران از برنامه‌های اجرایی در فازهای مختلف این طرح خبر داد و گفت: فاز اول ساخت ۱۴۵ واحد مسکونی است و فاز دوم ساخت ۳۵۰ واحد که در مرحله طرح و برنامه اجرایی قرار دارد.

خالق دوست ادامه داد: در شهرستان قرچک نیز پروژه ۳۳۶ واحدی آرشام در جوار ورزشگاه ملاآقایی کلید خورده و در حال انجام است.

وی همچنین در رابطه با تأمین زمین در شهرستان ورامین بیان کرد: عمده مشکل ما در شهرستان ورامین بحث تأمین زمین است زیرا بیشتر زمین‌های منطقه از نوع، درجه یک و دو کشاورزی بوده و امکان اجرای طرح نهضت ملّی مسکن وجود ندارد.

خالق دوست خاطر نشان کرد: در صدد هستیم زمین‌های بیشتری را تملک یا الحاق کنیم، تا تمامی متقاضیان این طرح مشمول شوند.

وی افزود: تا کنون ۹۰۱ خانوار با موضوع جوانی جمعیت (خانوارهای سه، چهار، پنج و شش فرزندی) در جنوب شرق استان تشکیل پرونده داده اند و تعداد ۴۵۱ قطعه مشخص شده که پس از طی مراحل اداری، ۲۰۰ نفر زمین و قرارداد واگذاری خودشان را تحویل گرفته اند و مابقی متقاضیان در حال طی کردن مراحل انعقاد قرارداد برای فرایند واگذاری هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران در پایان یادآور شد: سند مالکیت ۱۰۳۹ هکتار اراضی دولتی در پیشوا که ارزشی بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان دارد، بعد از طی فرایند ۱۰ ساله قوه قضایی و انجام امور مربوطه و سیر کامل حقوقی اخذ شده است و همچنین سند مالکیت ورزشگاه و مجتمع اداری هلال احمر قلعه سین از دیگر موارد تملیکی توسط دولت بود که این اراضی نیز به نام سازمان ملی زمین و مسکن سند اخذ شده است.