شناسهٔ خبر: 165748 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای طرح بازآفرینی شهری پایدار عنوان شد:

ساکنان محلات هدف بازآفرینی جنوب کرمان بسته تشویقی ساخت وساز دریافت می‌کنند

جنوب کرمان امیری مدیرکل راه وشهرسازی جنوب کرمان از دریافت بسته های تشویقی برای ساکنان محلات هدف بازآفرینی جنوب کرمان خبر داد و گفت: این افراد می توانند با مراجعه به شهرداری از مشوق های ساخت و ساز استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری راه وشهرسازی (جنوب کرمان)، ابراهیم امیری، مدیرکل راه وشهرسازی جنوب کرمان اظهار کرد: مطابق مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران درخصوص سیاست ها و ضوابط تشویقی کالبدی جهت نوسازی دربافت های فرسوده و محلات هدف بازآفرینی شهری،محلات مشمول این مصوبه شامل ضوابط تشویقی و تسهیلی ساخت و ساز می شوند.

وی بیان کرد: در این راستا،شناسایی محلات مشمول شهرهای کهنوج و رودبارجنوب توسط کارشناسان اداره کل راه وشهرسازی جنوب انجام و بنا بر آن، از این پس ساکنان محلات هدف بازآفرینی در محلات ناصرآباد، حسین آباد وزیری، قلعه کهنه، قدیمی و شهرک آزادگان در شهر کهنوج و محله های سالمی ها، خانه گیرها و شهرک فرهنگیان در شهر رودبار جنوب ، مطابق شرایطی می توانند از مشوق هایی مانند افزایش طبقه، کسر درصدی از پارکینگ، تخفیف بیش از ۵۰ درصدی پروانه، ساخت و ساز در املاک کمتر از حدنصاب مسکونی  و ... بهره‌مند شوند.

امیری ادامه داد: متقاضیان می توانند با مراجعه به شهرداری از مشوق های ایجاد شده استفاده کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی اشاره کرد: مصوبه مذکور قبلا برای شهر جیرفت انجام و برای مابقی شهرهای دارای طرح های بازآفرینی حوزه جنوب کرمان توسط این اداره کل در دست اقدام بوده و پس از تصویب اطلاع رسانی می شود.