شناسهٔ خبر: 165857 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان؛

مشکلات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان های کوهپایه و جرقویه بررسی شد

شورای مسکن اصفهان وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهرستان‌های کوهپایه و جرقویه در یک‌صد و بیست و یکمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص رفع مشکلات اجرایی تصمیم‌گیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ یک‌صد و بیست و یکمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران کل سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و دیگر اعضا برگزار شد.
 
در این نشست وضعیت مسکن شهرستان‌های جرقویه و کوهپایه به صورت کامل در زمینه‌های تامین زمین، اراضی الحاقی، مراحل ساخت پروژه‌ها، خدمات زیربنایی و... مورد بررسی قرار گرفت و ضمن ارائه گزارشی از سوی فرماندار این شهرستان‌ها، مشکلات اجرایی رسیدگی و تعیین تکلیف شد همچنین در این جلسه مصوبات نشست پیشین مورد پیگیری قرار گرفت.
 
در این جلسه ۳ دستور کار مورد بررسی قرار گرفت و نماینده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در رابطه با الحاق اراضی روستایی و مسکن محرومین مباحثی را مطرح کرد که تمامی موارد با هم‌فکری اعضا مورد رسیدگی قرار گرفت.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه پیرامون مباحث مطرح شده اظهار کرد: در این نشست وضعیت مسکن شهرستان‌های کوهپایه و جرقویه به صورت ریزبینانه بررسی و مشکلات اجرایی آن رسیدگی و با مشورت اعضا اتخاذ تصمیم شد.
 
وی افزود: بر این اساس مباحث مرتبط با تامین زمین، مراحل ساخت پروژه‌ها، تحویل به متقاضیان، خدمات زیربنایی و تمامی مباحث مورد نظر در حوزه مسکن شهرستان‌های کوهپایه و جرقویه بررسی شدند.
 
قاری قرآن بیان کرد: مطابق با گزارشاتی که ارائه شد، در شهرستان کوهپایه برای شهرهای سجزی، تودشک و کوهپایه در مجموع بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کردند که از این تعداد، افزون بر ۱ هزار و ۱۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال هستند و تا کنون تخصیص پروژه برای ۳۵۰ نفر از متقاضیان انجام شده است.
 
وی ادامه داد: در این شهرستان بیش از ۱۰۰ نفر برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ متولد شدند) و افزون بر ۴۰ نفر نیز خانوارهایی بودند که چهار فرزند زیر ۲۰ سال داشتند و در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن اقدام به ثبت نام کردند و به لطف خدا تا کنون ۷۸ پلاک زمین به حائزین شرایط اختصاص یافته است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در این جلسه مطابق با گزارشاتی که ارائه شد در شهرستان جرقویه برای شهرهای نیک آباد، نصرآباد، محمدآباد و حسن آباد در مجموع بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ نفر اقدام به ثبت نام کردند که از این تعداد افزون بر ۱ هزار و ۲۰۰ متقاضی حائز شرایط شدند و تا کنون تخصیص پروژه برای بالغ بر ۴۰۰ متقاضی انجام شده است.
 
وی در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان عنوان کرد: در گستره استان اصفهان بیش از ۴۶۱ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کردند که از این تعداد پس از بررسی و پالایش‌های لازم افزون بر ۱۵۸ هزار و ۸۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال شدند.
 
وی گفت: از متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در این استان، تا کنون بیش از ۱۳۱ هزار متقاضی تایید نهایی تجمعی (دارای ۴ شرط) شده اند و در حال حاضر افزون بر ۳۸ هزار نفر از متقاضیان به پروژه‌ها اختصاص یافتند.