شناسهٔ خبر: 166012 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون مطرح کرد؛

پیگیری تأمین زمین برای اجرای طرح‌های حمایتی مسکن در شهر عسگران

سعید کاشفی / اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: با توجه به نبود زمین دولتی در محدوده و حریم شهر عسگران، برای اجرای طرح های حمایتی مسکن، راهکارهایی برای تامین زمین در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: تعداد کل متقاضیان ثبت نامی شهر عسگران در طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۱۸۰ نفر بوده است که از این تعداد با بررسی‌های به عمل آمده، ۷۱ متقاضی تأیید نهایی شده اند.

وی با بیان اینکه شهر عسگران فاقد زمین دولتی در محدوده و حریم شهر است، افزود: استفاده از ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن و تملک زمین ۳ هزار متر مربعی از شبکه بهداشت و درمان همچنین تملک حدود ۶ و نیم هکتار از اراضی دولتی واقع در حریم و خرید زمین از شهرداری عسگران به مساحت هفت هزار متر مربع از راهکارهای در دست اقدام برای تأمین زمین در شهر عسگران است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون بیان کرد: برای تامین زمین در جهت اجرای طرح‌های حمایتی مسکن در شهر عسگران، کارشناسان سازمان ملی زمین و مسکن بازدیدی از این شهر داشته اند.

وی عنوان کرد: در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز تا کنون در مجموع ۴۰ خانواده که تاریخ تولد فرزند سوم و بیشتر آنان پس از ۲۴ مهر ۱۴۰۰ بوده و همچنین خانوارهای دارای چهار فرزند کمتر از ۲۰ سال در شهر عسگران ثبت نام کرده اند و همگی تأیید نهایی شده اند.

عسگران تنها شهر و مرکز بخش کرون در شهرستان تیران و کرون در فاصله ۸۰ کیلومتری مرکز استان اصفهان واقع شده است.