به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از راه آهن، غلامحسین دباغ، مدیر کل راه آهن قم، در حاشیه بازدید از پروژه بهسازی بلاک ساقه – باغیک با اشاره به اینکه ایمنی همواره یکی از اولویتهای مهم در راهآهن ج.ا.ا محسوب میشود، گفت: بلاک مذکور حدود ۱۹ کیلومتر بوده که با عنایت به خطمشی راهآهن ج.ا.ا مبنی بر ارتقای ایمنی در راهآهن، مورد بهسازی قرار گرفته است.
وی یادآور شد: کاهش هزینههای نگهداری خطوط، حذف تقلیل سرعتهای بلندمدت و افزایش بهرهوری از مزیتهای مهم این پروژه است.
مدیرکل راهآهن قم خاطرنشان کرد: در فرایند بهسازی این پروژه ۲ کارگاه شامل دو دستگاه سرند به همراه سایر ماشینآلات مکانیزه ریلی بهصورت مداوم فعال بوده که همین امر موجب استفاده حداکثری از زمان مسدودی واگذار شده و کاهش مدتزمان اتمام پروژه گردیده است.
دباغ همچنین در پایان اظهار کرد: با حمایت مدیرعامل راهآهن ج.ا.ا و در دوره مدیریت ایشان، حدود ۱۳۲ کیلومتر خط در راهآهن قم مورد بهسازی قرار گرفته است که در نوع خود یک رکورد محسوب میشود.