شناسهٔ خبر: 166197 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن:

کار غیرکارشناسی نباید مانع کار بزرگ دولت شود

جنوب کرمان مالکی معاون وزیر رئیس سازمان ملی زمین ومسکن در جلسه شورای مسکن جنوب کرمان گفت: نباید اجازه بدهیم که یک کار غیرکارشناسی مانع کار بزرگ دولت شود زیرا جابه‌جایی زمین یکسال از نهضت ملی مسکن عقب ماندن است.

به گزارش پایگاه خبری راه وشهرسازی(جنوب کرمان) ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: در مورد شهرک نوین جیرفت همانطور که میراث فرهنگی برای ما اهمیت دارد اما باید کار کارشناسی صورت بگیرد و در کوتاه ترین زمان مشکل حل شده و تکلیف ما برای زمین مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه زمان برای ما مهم است، خاطرنشان کرد: نباید کار کارشناسی یک هفته ای، ماه‌ها و یا سال ها طول بکشد زیرا الحاق اراضی به شهر و جانمایی یک پروسه طولانی است و نمی توان یک مسیر را به سادگی کنار بگذاریم و بگوییم سراغ موضوع دیگر برویم.

مالکی گفت: جابه‌جایی زمین یعنی یک سال عقب ماندن از طرح نهضت ملی مسکن و در زمان الحاق تمام دستگاه ها نظرشان را ارایه کرده اند.

معاون وزیر راه و رییس سازمان ملی زمین و مسکن توضیح داد: در شورای عالی ۱۲ دستگاه تاثیرگذار در موضوعات مهم اظهارنظر میکنند و به معنی این نیست که ما بدون نظرخواهی کاری انجام داده ایم.

وی گفت: در خصوص مشکل ۱۸۰ هکتاری جیرفت که سال های زیادی مانده است باید کار کارشناسی انجام شود زیرا همان طور میراث برای ما اهمیت دارد جان مردم نیز مهم است و نباید کاری کرد که آیندگان ما را سرزنش کنند.

مالکی افزود: اهمیت موضوع مسکن بر کسی پوشیده نیست و دولت سیزدهم نیز با شعار مردمی بودن و با توجه به موضوعات و نیازهای مردم در مقابل این نیاز و موضوع ضروری بی برنامه نبوده و نیست.

وی بیان کرد: دولت طرح نهضت ملی مسکن را به عنوان یک طرح اساسی و ملی منطقه ای برای مردم پیگیری کرده تا دغدغه مردم و خانواده‌ها برطرف شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: کارهای بزرگی از ابتدای دولت تاکنون رخ داده است ولی در دولت های گذشته در بحث مسکن برنامه خاصی وجود نداشته است.

وی اضافه کرد: اگر در دولت های گذشته برای تامین زمین و تولید مسکن برنامه حداقلی ارایه می‌شد اکنون انباشت نیاز و تقاضای مسکن به این دولت نمی رسید.

وی ادامه داد: در بحث مسکن عقب ماندگی وجود دارد و دولت سیزدهم اراده کرده تا در قالب طرح نهضت ملی مسکن با تمام ظرفیت پای کار و دغدغه مردم باشد.

مالکی گفت: کارهای صورت گرفته کفایت این عقب ماندگی را نمی دهد و با کار جهادی و شبانه روزی باید عقب ماندگی گذشته جبران شود.

وی اظهار کرد: باید عملیات اجرایی در طرح نهضت ملی مسکن در جنوب کرمان سرعت بگیرد تا عقب ماندگی گذشته و گرفتاری در تامین زمین رفع شود.