شناسهٔ خبر: 166217 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد؛

تامین زمین احداث ۴۴۹ واحد مسکونی در شهرهای نیر و سرعین

تامین زمین احداث 449 واحد مسکونی درشهرهای نیر و سرعین مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تامین زمین احداث ۴۴۹ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای نیر و سرعین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از پروژه های حوزه راه و شهرسازی در حال اجرای شهرستان های نیر و سرعین اظهار کرد: در حال حاضر از کل ثبت نام متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان نیر۶۳۰ متقاضی تائید نهایی شده و ۱۷۱ نفر واریز وجه داشته اند و برای ۱۲۷ متقاضی مسکن تخصیص پروژه انجام گرفته است.

وی گفت: تامین زمین ۲۱۰ واحد مسکونی در شهرستان نیر انجام گرفته و فونداسیون۱۲۰واحد مسکونی به اتمام رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به جزئیات احداث ۱۲۰ واحد مسکن توسط بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: تقسیمات داخلی، دیوار چینی پروژه ۶۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن به پایان رسیده و در مرحله نازک کاری بوده، پنجره واحدها نصب شده و اجرای نمای ساختمان شروع شده و با پیشرفت ۶۵ درصد در حال اجرا است.

حیدری افزود: در احداث ۶۰ واحد مسکونی دیگر نیز اسکلت طبقه اول اتمام یافته و ادامه اسکلت بقیه طبقات در دست اجرا است.

وی به احداث ساختمان دولت در شهرستان نیر اشاره کرد و اظهار کرد: احداث ساختمان دولت در این شهرستان با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی با مشکل اعتبار، عدم تزریق و تخصیص منابع مالی مواجه می باشد و در صورت تامین و تخصیص اعتبارات لازم جهت تکمیل این پروژه در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی شهرستان سرعین گفت: از کل ثبت نام متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان سرعین۷۷۷ متقاضی تائید نهایی شده و ۵۵ نفر واریز وجه داشته اند و برای ۴۸ متقاضی مسکن تخصیص پروژه انجام گرفته است.

وی گفت: تامین زمین ۲۳۹ واحد مسکونی در شهرستان سرعین انجام گرفته و فونداسیون و اسکلت ۴۸ واحد مسکونی به اتمام رسیده و تقسیمات داخلی دیوار چینی توسط بنیاد مسکن در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: تعریض جاده سرعین آلوارس به طول ۱۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال اجرا بوده ، ابنیه فنی مسیر اتمام یافته و یک دستگاه پل خاص باقی مانده است.

وی گفت: در این پروژه آسفالت ۵ کیلومتر از مسیر با یک لایه سال گذشته انجام شده و امسال نیز در صورت تامین و تخصیص اعتبار لازم عملیات اجرایی تسریع پیدا خواهد کرد.

حیدری در خصوص آخرین وضعیت پروژه دردست ساخت حوزه اجرای ساختمانهای دولتی شهرستان سرعین گفت: ساختمان اداری بخشداری اردی موسی با پیشرفت فیزیکی۷۰ درصد در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز امسال تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.