شناسهٔ خبر: 166219 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن پشتوانه ساخت و ساز است

آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن پشتوانه ساخت و ساز است مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن پشتوانه ساخت و ساز و پیشرفت پروژه هاست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به همراه معاونین و روسای اداری در راستای اطلاع از آخرین وضعیت اجرای طرح نضهت ملی مسکن در اردبیل و رفع موانع و مشکلات احتمالی در یک بازدید میدانی ۵ ساعته از همه قطعات در حال اجرای شهرک ۶۴۵ هکتاری نهضت ملی شهید سلیمانی اردبیل از نزدیک در جریان آخرین وضعیت این پروژه ها قرار گرفتند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جمع بندی این بازید گفت: مطابق سیاست ها دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی، سهم اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از برنامه ابلاغی ۴ ساله وزارت راه و شهرسازی، ساخت مسکن برای ۷۹ هزار و ۱۲۳ متقاضی می باشد، که برابر این ابلاغ و فراخوان تعداد ۱۲۲ هزار و ۴۱۹ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در ۲۹ شهر استان اردبیل ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۳۶ هزار و ۱۴۴ متقاضی تایید نهایی شده اند.

وی افزود: پروژه های در حال اجرا طرح نهضت ملی مسکن اردبیل پیشرفت خوبی داشته و نظارت کامل بر کیفیت بتن و ساخت و ساز واحدها با حضور مهندسان ناظر در تمامی این پروژه ها روزانه در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تاکید کرد: آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن پشتوانه ساخت و ساز بوده و عامل محرک در راستای پیشرفت پروژه ها است.

حیدری با بیان اینکه در ساخت مسکن های ملی کیفیت ساخت و ساز را فدای کمیت ها نخواهیم کرد ادامه داد: متقاضیان این طرح با تامین آورده اولیه در تمامی پروژه های در حال اجرا پای کار باشند تا بتوانیم با تلاش و همت در زمان بندی های مقرر تعیین شده به تعهدات خود عمل کرده و واحدها را تحویل متقاضیان این طرح ملی قرار دهیم.

وی با قدردانی از همت و برنامه ریزی سازندگان پروژه های طرح نهضت ملی مسکن اردبیل در راستای ساخت و ساز واحدها گفت: باید عقب ماندگی ها را با تلاش جبران کرده و در فصل کاری بتوانیم نسبت به پیشرفت پروژه ها اقدام کرده و تعدادی از این واحدها را تا پایان سال جاری تحویل متقاضیان دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: ساخت مسکن‌های ملی اردبیل در شهرک سردار شهید سلیمانی به عنوان بزرگترین شهرک طرح نهضت ملی مسکن در زمینی به مساحت ۶۴۵ هکتار در یکی از بهترین نقاط شهر اردبیل در حال اجرا بوده و در این شهرک ۱۵ هزار و ۸۲۰ واحد مسکونی برای متقاضیان در حال احداث است.

 لازم به ذکر است مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل و هیئت همراه در این بازدید ۵ ساعته با همراهی مشاوران طرح ها و پروژه ها، ضمن بازدید از همه قطعات فعال این شهرک و استماع گزارش پیمانکاران ، مشاوران و ناظران طرح درجلسات کارگاهی، دستورات لازم را جهت رفع موانع و تسریع در اجرای پروژه ها صادر کردند.

گفتنی است مسئولین ارشد کشوری و استانی در بازدید از این شهرک بزرگ ضمن قدردانی از عملکرد و اهتمام اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، از استان اردبیل بعنوان پیشتاز اجرای این طرح یاد کردند.