شناسهٔ خبر: 166239 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۲۴ درصدی حجم مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه طی فروردین ۱۴۰۳

میرجاوه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: حجم مبادلات اقتصادی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت از پایانه مرزی میرجاوه در فروردین ماه سال جاری، ۱۵۰ هزار و ۹۷۰ تن کالا بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  رشد ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد گفت: طی فروردین ماه سالجاری، ۱۵۰ هزار و ۹۷۰ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه در شمال این استان جابجا شده است که از این میزان جابه‌جایی کالا، ۱۰۱ هزار و ۲۰۶ تن صادرات، ۱۷ هزار و ۱۱۰ تن واردات و ۳۲ هزار و ۶۵۴ تن به ترانزیت کالا از پایانه مرزی میرجاوه اختصاص داشته است.  

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: در فروردین ماه سال جاری تعداد ۲۲ هزارو ۸۲۴ نفر مسافر از پایانه مرزی میرجاوه تردد صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷ درصدی داشته است. 

کرد با اشاره به اینکه میزان ترانزیت، صادرات و واردات از پایانه مرزی میرجاوه طی این مدت نشان دهنده‌ی ظرفیت و توانمندی بالای سیستان و بلوچستان در توسعه تجارت با کشورهای منطقه است یادآور شد: توسعه اقتصاد منطقه‌ای و حمل و نقل بین المللی، افزایش مبادلات با کشورهای همسایه و پذیرا بودن خیل عظیم زوار پاکستانی عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی از جمله برخی قابلیت‌های قابل توجه این پایانه مرزی است.