شناسهٔ خبر: 16624 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در نشست مدیران قطار حومه‌ای٬ شرکت عمران شهرهای جدید و مقامات شهر پرند انجام شد؛

تفاهم چندجانبه برای ارتقای خدمات‌رسانی قطار حومه‌ای تهران- پرند/ اقدامات تسهیل‌کننده دسترسی مردم و دانشجویان به قطار حومه‌ای

قطار ریل باس حومه ای تصمیمات مهمی درباره قطار حومه‌ای تهران-پرند در نشست مشترک مدیران قطار حومه‌ای شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی٬ عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید٬ شهردار٬ مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شهر جدید پرند و معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد این شهر پرند اتخاذ شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ در نشست مشترک مدیران قطار حومه‌ای شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی٬ عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید٬ شهردار٬ مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شهر جدید پرند و معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد این شهر پرند مقرر شد علاوه بر ارائه گزارش مستمر از بهره‌برداری قطارهای تهران-پرند٬ آمار سیر قطارها در این مسیر از سوی شرکت راه‌آهن به طور مستمر به شرکت عمران شهرهای جدید ارائه شود تا برای خدمات‌دهی بهتر به دانشجویان با توجه به وجود ۱۳هزار دانشجو اقدام شود.

طبق گفته مدیر پروژه بهره‌برداری قطارهای حومه‌ای شرکت راه‌آهن٬ این آمادگی وجود دارد که در صورت نیاز ساعات حرکت قطارهای تهران-اسلامشهر-نسیم شهر-گلستان-نصیرشهر-رباط کریم-پرند برای استقبال بیشتر مردم و افزایش ضریب اشغال قطارهای ریل‌باس تغییر پیدا کند.

همچنین شرکت عمران شهرهای جدید مکلف به ساخت پارکینگ در محوطه ایستگاه و ایجاد مسیر عبور از خیابان به سمت محوطه ایستگاه و راه‌اندازی شبکه روشنایی (ایجاد پایه تلسکوپی) برای محوطه ایستگاه و پارکینگ شد.

ساخت نمازخانه و سرویس بهداشتی در فضای مناسب ایستگاه پرند٬ ایجاد پیاده راه از سکو به خیابان ورودی به ایستگاه٬ نصب تابلو (ایستگاه راه آهن شهر پرند) و راه اندازی سرویس حمل و نقل عمومی از سطح شهر به ایستگاه از دیگر مواردی بود که شرکت عمران شهرهای جدید اقدامات لازم را در این جهت انجام خواهد داد.

راه‌اندازی سرویس حمل و نقل عمومی از ایستگاه راه‌آهن پرند به دانشگاه آزاد از دیگر مواردی است که با همکاری دانشگاه آزاد این شهر اجرایی می‌شود.

انجام تبلیغات وسیع‌تر در سطح شهر مثل نصب بیلبرد و تابلوهای تبلیغاتی و همچنین اطلاع رسانی از طریق شبکه  SMSدر سطح شهر نیز دیگر مورد مطروحه در این نشست بود که شرکت عمران پیگیری آن را تقبل کرد.

مسئولان شهرجدید پرند نیز ضمن موافقت با درخواست‌های مطرح شده در این نشست٬ عنوان کردند که بر اساس جلسه قبلی اقداماتی از جمله تأمین روشنایی ایستگاه، نصب تعدادی بنر در سطح شهر و بازسازی سایبان‌های ایستگاه‌ها را انجام داده و آمادگی دارند در خصوص درخواست‌های مطرح شده نیز همکاری داشته باشند.

معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اعلام آمادگی کرد که در جهت استفاده هر چه بیشتر دانشجویان آمادگی همکاری لازم را با راه‌آهن دارد.

شهردار شهر جدید پرند نیز اعلام کرد پیرو جلسه قبلی تبلیغات در سطح فازهای صفر، یک و دو انجام شده و این فعالیت‌ها ادامه دارد و مقرر شد نسبت به راه اندازی خطوط حمل ونقل عمومی از ایستگاه راه‌آهن مساعدت لازم انجام شود./

نظر شما