شناسهٔ خبر: 166280 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بارش رگباری باران در خراسان رضوی ادامه دارد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: باران رگباری روز گذشته در ۲۹ شهرستان استان بر زمین نشست که این بارش‌ها از عصر امروز با شدت و حجمی بیشتر در خراسان رضوی ادامه خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)؛ سارا حکمی کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌های روز گذشته رگباری بود و موجب آب‌گرفتگی و ایجاد رواناب در مناطق شمالی و کوهستانی شد.

وی ادامه داد: بارش‌ها از عصر امروز چهارشنبه با شدت بیشتر در مناطق مختلف ادامه خواهد داشت که باتوجه‌به حجم زیاد بارش‌ها، امشب و فردا نیز شاهد آب‌گرفتگی و وقوع سیلاب در نقاط مستعد خواهیم بود و دما بین ۱۲ تا ۱۵ درجه در مناطق مختلف کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد یکی دیگر از پدیده‌های غالب در استان بوده است به طوری که روز گذشته شهرستان سبزوار با ۱۰۹ کیلومتر در ساعت، بیشترین سرعت باد را به ثبت رسانده است.

حکمی افزود: بارش باران روز پنجشنبه هفته جاری به اوج خود خواهد رسید و در این خصوص هشدار هواشناسی سطح نارنجی نیز صادر شده است.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته، فریمان با هفت و سبزوار با ۳۱ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط خراسان رضوی بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۲ تا ۲۴ درجه را به ثبت رسانده است.