شناسهٔ خبر: 166358 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری اولین نشست مشترک پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان

راهداری زنجان اولین نشست کارگروه مشترک پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با هدف هم‌افزایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، اولین نشست کارگروه مشترک پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با هدف هم‌افزایی با حضور مدیرکل، معاونین، روسای ستادی و شهرستانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان، فرمانده پلیس راه و فرماندهان پاسگاه‌های پلیس راه استان در محل سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای برگزار شد.

در این جلسه اصغر اسماعیلی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به اهداف مشترک راهداری و پلیس راه اشاره کرد و گفت: خدمت به مردم فصل مشترکی است که با هم‌افزایی و همکاری بیشتر بین دو دستگاه خدمات بهتر و باکیفیت‌تری ارائه خواهد شد که کاربران جاده ای از منافع آن منتفع می‌شوند.

وی در ادامه به تغییر نگرش به عنوان یک اتفاق مهم در پیشبرد اهداف اشاره کرد و گفت: با این اقدام تحولات اساسی در حوزه ایمنی محورها و کاهش حوادث جاده‌ای را شاهد خواهیم بود که امیدوارم همه همکاران در این راه همراهی کنند.

اسماعیلی با تاکید بر اهمیت همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با پلیس راه برای تسهیل امور، افزود: با شکل‌گیری این کارگروه، برای بررسی و دستیابی به راهکارهایی در زمینه مسائل و مشکلات بین دو ارگان پس از بحث‌های کارشناسی به راهکارهای اجرایی خواهیم رسید که امید است نتایج تصمیمات این کارگروه به زودی قابل مشاهده باشد.

وی گفت: با تمام توان و امکانات سخت افزاری، نرم‌افزاری و ماشین‌آلات که در اختیار راهداری است، کمک حال پلیس راه خواهیم بود.

نگهداری ابنیه فنی راه ها یکی از وظایف پلیس راه است

در ادامه محمد حسین خلجی، رئیس پلیس راه زنجان به تشکیل کارگروه‌هایی با رویکرد بهبود ارائه خدمات به شهروندان اشاره کرد و افزود: پلیس راه در این راستا آمادگی کامل جهت همکاری با راهداری استان را دارد.

وی در این نشست ضمن پر اهمیت برشمردن نگهداری از ابنیه‌های فنی موجود در استان عنوان کرد: حفاظت از ابنیه فنی این سازه‌های پرهزینه که مهم‌ترین عناصر راه‌ها هستند و اختلال و خرابی آنها بر عبور و مرور سریع و روان تاثیر می‌گذارد، موجب هدررفت بیت‌المال می‌شود بنابراین حفظ ابنیه فنی به عنوان یکی از وظایف پلیس راه مورد توجه است.

خلجی مغفول ماندن و خرابی بعضی از راه‌های روستایی را اضافه تناژ ماشین‌های حمل مواد معدنی دانست و گفت: امیدواریم با تشکیل این کارگروه‌ها موجب هم‌افزایی و حل این مشکلات شویم.

وی با تاکید بر توجه به موضوع فرهنگ‌سازی، خاطرنشان کرد: یکی از کارهای اساسی که مستلزم توجه است، بحث فرهنگی، آموزشی و تربیتی بوده که جای کار زیاد دارد و در برنامه‌های مشترک به آن توجه خواهیم کرد.

در این جلسه، معاونان و روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و فرماندهان پلیس راه‌های شهرستان‌ها نیز حضور داشتند مشکلات، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.