شناسهٔ خبر: 166372 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جلسه بررسی طرح تفصیلی شهر طالقان برگزار شد

البرز روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با دعوت شهرداری و شورای اسلامی شهر طالقان، جلسه بررسی طرح تفصیلی این شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با دعوت شهرداری و شورای اسلامی شهر طالقان، جلسه بررسی طرح تفصیلی این شهر به میزبانی شهردار طالقان و با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری، معاون شهرسازی و معماری و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای در محل آن شهرداری برگزار شد.

در این جلسه شهردار و اعضای شورای شهر طالقان، ضمن تبیین آخرین اقدامات انجام شده در خصوص طرح تفصیلی ویژه، توضیحاتی پیرامون مشکلات موجود در روند تصویب طرح و خواسته‌ها و انتظارات شهروندان جهت به سرانجام رسیدن طرح مذکور را ارائه کردند.

در ادامه سید امیر فتاحیان مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز بر لزوم تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر طرح تفصیلی در مراجع استانی، با رعایت کلیه مبناهای قانونی ضمن پاسخگویی حداکثری به خواسته‌های شهروندان در جهت افزایش رضایت عمومی تأکید کرد.

مهدی حسنی معاون شهرسازی و معماری اداره کل نیز در نهایت، ضمن تقدیر از حسن توجه مسئولین مدیریت شهری طالقان به خواسته‌های شهروندان، به تبیین موانع قانونی موجود در فرآیند تأیید پیشنهادات شهرداری و مهندسین مشاور تهیه‌کننده طرح و مغایرت اساسی ایجاد شده با طرح جامع مصوب شهر پرداخت و همچنین با تأکید بر مبنای قانونی و ضوابط و مقررات مربوطه، مقرر شد هرچه سریع‌تر روال قانونی مربوطه طی شود.