شناسهٔ خبر: 166389 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده پایگاه بسیج اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه:

حضور بسیجیان اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه در گرامیداشت سالروز عملیات بازی دراز و ادای احترام به شهدا

گرامیداشت سالروز عملیات بازی دراز فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید کلانتری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: به مناسبت گرامیداشت سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز، بسیجیان و کارکنان این اداره در راهپیمایی برای تجدید پیمان با شهدا شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، فرشاد وروایی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید کلانتری این دستگاه اجرایی، در گرامیداشت سالروز عملیات بازی دراز با اشاره به حضور گرم و معنوی کارکنان و بسیجیان اداره کل در این راهپیمایی عظیم و باشکوه تصریح کرد: این برنامه از صبح امروز ۲۰ اردیبهشت ماه در ابتدای مسیر یادمان با پای پیاده در کنار بسیجیان و اقشار مختلف مردم و خانواده ها از سراسر کشور بصورت خود جوش آغاز شد و پس از طی مسیر و راهپیمایی با عشق و اخلاص خالصانه به یاد ایثار این شهدای گرانقدر تا محل اجتماع یادمان شهدا ادامه داشت.

عملیات ظفرمند «بازی دراز» در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.

در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.