شناسهٔ خبر: 166393 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برخورداری تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان فراهان در استان مرکزی از راه آسفالته

نوروزی اراک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از پایان پروژه آسفالت راه روستایی «ماستر-گونه» شهرستان فراهان پس از ۱۰ سال خبر داد و گفت: با تکمیل این پروژه تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان فراهان از نعمت راه آسفالته برخوردار شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم رفع محرومیت در مناطق کم برخوردار است که در همین راستا این اداره کل تلاش‌های مضاعفی به منظور آسفالت راه‌های روستایی با اولویت روستاهای بالای ۲۰ خانوار ترتیب داده است.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته تاکنون ۳۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت راه آسفالته برخوردار شده اند، افزود: یکی از پروژه های نیمه تمام در این بخش، راه روستایی ماستر-گونه بود که به علت مشکلات عدیده از جمله کمبود منابع مالی و عدم تخصیص اعتبار به صورت نیمه کاره رها شده بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری های به عمل آمده این پروژه که از سال ۹۳ آغاز به کار کرده بود با تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن مجدد فعال شده و پس از یک دهه مردم روستای «گونه» از نعمت راه آسفالته برخوردار شدند.

جهانی با اشاره اقدامات انجام شده در این مسیر یادآور شد: این راه روستایی به طول ۵ کیلومتر در مجموع با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان زیرسازی و آسفالت شد؛ در سال گذشته ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تخصیص داده شده بود.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری، مهاجرت معکوس، تسهیل در رفت و آمد کاربران جاده ای، ارتقای کیفیت راه، محرومیت زدایی و... از اهداف اینگونه پروژه هاست، اضافه کرد: روستای «گونه» نیز دارای ۳۷ خانوار بوده که با اتمام این طرح تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان فراهان از نعمت راه آسفالته برخوردار شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه بسیج سازندگی نیز در تکمیل این طرح مشارکت داشته و ۸۰ تن قیر رایگان در اختیار گذاشته بود، گفت: با اجرای این طرح عرض جاده به ۵/۵ متر رسیده و ضخامت آسفالت اجرا شده نیز ۶ سانتی‌متر است.

جهانی یادآور شد: همچنین در همین ایام راه روستایی هفتیان در شهرستان تفرش که جمعیتی بالغ بر ۳۶ خانوار در آن سکونت داشتند نیز به طول چهار کیلومتر با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان زیرسازی و آسفالت شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.