شناسهٔ خبر: 16640 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

بهره‌مندی مردم چهارمحال و بختیاری از چندپروژه درمانی و رفاهی/ افتتاح ۲ بیمارستان با هزینه ۱۸۰میلیارد ریال در دهه فجر

مال خلیفه مدیرکل راه وشهرسازی چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه دو بیمارستان در شهرهای چلگرد و مال‌خلیفه با ظرفیت ۴۸ تخت و یک سالن ورزشی در شهر آلونی، آماده بهره‌برداری است،گفت : این پروژه‌ها قرار است در دهه فجر امسال افتتاح شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی قاسم قاسمی با اعلام این مطلب افزود: در این میان بیمارستان ۲۴ تختخوابی شهر محروم مال‌خلیفه از همه مهمتر است. زیرا مردم این شهر تا پیش از این از خدمات درمانی مناسبی برخوردار نبودند. یکی از پروژه‌های نیمه کاره باقی‌مانده از دولت قبل، ساختمان بیمارستان ۲۴ تختخوابی شهر مال‌خلیفه بود که در دولت تدبیر و امید، تسریع در اتمام آن در دستور کار قرار گرفت و اکنون این بیمارستان آماده‌است تا در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

صرف هزینه ۱۸۰ میلیارد ریالی

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه درباره جزییات بیشتر این پروژه‌ها به خبرنگار پایگاه گفت:بیمارستان مال‌خلیفه به امکانات خدماتی نظیر داروخانه، درمانگاه، اتاق معاینه، بخش تزریقات، پرستاری، اتاق‌های پزشکان، اتاق عمل، رادیولوژی، آزمایشگاه، اتاق احیای بیمار، بخش زایمان، جراحی، ریکاوری، ایزوله نوزادان مشکوک و اتاق‌های بستری مجهز است.

قاسم قاسمی افزود: این بیمارستان نیاز مردم شهر مال‌خلیفه و روستاهای اطراف را تامین می‌کند. در حال حاضر مردم این مناطق برای برطرف کردن مشکلات درمانی و پزشکی خود باید با طی کردن مسافت نسبتا زیادی به شهر لردگان مراجعه کنند   .که امیدواریم  پس از افتتاح بخشی از نیازهای درمانی مردم این شهر برطرف شود.

معاون فنی و اجرایی اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز در خصوص این پروژه گفت: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۱۳ هزار مترمربع و با زیربنای ۲۳۰۰ مترمربع ساخته شده و مراحل پایانی ساخت را طی می‌کند تا در دهه فجر امسال افتتاح و تحویل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شود.

کامران رهی در گفت وگو با خبرنگار ما اضافه کرد: ساخت این بیمارستان ۲۴ تختخوابی که ظرفیت ۱۱ تخت اورژانس نیز دارد تاکنون ۱۲ میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی درباره هزینه ساخت بیمارستان ۲۴ تختخوابی چلگرد هم گفت: برای ساخت این بیمارستان با زیر بنای سه هزار و ۶۰۰ مترمربع نیز تا کنون شش میلیارد تومان هزینه شده‌است.

وی در مورد پروژه‌های عمرانی و راهی دیگری که در دهه فجر امسال افتتاح می‌شوند نیز گفت: یکی از آنها سالن چند منظوره ورزشی شهر آلونی  است که ساخت آن ۸۰۰میلیون تومان هزینه داشته‌است.  بهره‌برداری از چند محور اصلی و فرعی در جاده‌های شهری و روستایی استان هم از دیگر پروژه‌های ماست که‌ تلاش می‌کنیم در دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری شوند.

مال‌خلیفه شهر کوچکی در بخش فلارد شهرستان لردگان از توابع استان چهارمحال و بختیاری است. این شهر در مجاورت یک کوه صخره‌ای به ارتفاع ۲۶۰ متر است که زیبایی منحصر به فردی به شهر داده است. اما در کنار این زیبایی خدادادی محرومیت در این شهر بیداد می‌کند. از مهم‌ترین مشکلات شهر کمبود یا درواقع نبود مراکز درمانی است به طوری که مردم این شهر مجبورند برای ساده‌ترین خدمات درمانی ۵۵ کیلومتر مسافت را طی کنند تا به مرکز شهرستان یعنی شهر لردگان برسند./

نظر شما