شناسهٔ خبر: 166415 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بازدید مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از شهرک‌های پرنیان قم

سازمان ملی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در سفر به قم و بازدید از شهرک‌های پرنیان، گفت: مجموع مساحت مفید پروژه‌ها که در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال اجرا است بالغ بر ۲۵۰۰ هکتار و با ظرفیت ساخت ۳۰ هزار واحد در چهار شهرک مسکونی دولتی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در سفر به استان قم و بازدید از شهرک‌های پرنیان، گفت: مجموع مساحت مفید این پروژه‌ها که در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال اجرا است بالغ بر ۲۵۰۰ هکتار و با ظرفیت ساخت ۳۰ هزار واحد در چهار شهرک مسکونی دولتی بوده و متوسط واحدهای مسکونی آن ۱۰۵ متر مربع است که در قطعات ۲۰۰ و ۳۰۰ متری در قالب خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار براساس مصوبه شورای عالی مسکن واگذار خواهد شد. 

بر اساس گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان، در جریان این بازدید که با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت می‌گرفت، افزود: تعداد کل واحدهای در حال تکمیل در فاز اول این پروژه بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی است. 

مالکی همچنین اظهار کرد: در این شهرک از طریق واگذاری انفرادی به مشمولان طرح، مشارکت مردم در احداث واحدهای صورت خواهد گرفت. 

وی در توضیح سرانه‌های عمومی و خدماتی این شهرک نیز اعلام کرد: سرانه فضای سبز، تجاری و خدماتی، آموزشی، مذهبی، اداری و انتظامی، درمانی و فرهنگی برای این شهرک در نظر گرفته شده تا ساکنان آن از نظر زیرساخت‌های شهری در رفاه و آسایش باشند. 

گفتنی است این بازدید در جریان سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان قم صورت گرفت.