شناسهٔ خبر: 166423 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بازگشت هفت خدمه دیگر کشتی توقیفی MSC ARIES به کشورشان

خدمه هفت خدمه دیگر کشتی کانتینری توقیفی MSC ARIES با ملیت‌های هندی، استونی و فیلیپینی پس از انجام رایزنی ها و در چارچوب تعاملات سیاسی و دیپلماتیک و نیز موافقت مقام قضایی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای خود بازگشتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی؛ در راستای رایزنی‌ها و تعاملات سیاسی و دیپلماتیک صورت گرفته توسط وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پیگیری‌های مستمر سازمان بنادر و دریانوردی همچنین موافقت مقام قضایی  هفت خدمه دیگر شناور توقیفی MSC ARIES به کشورهای خود بازگشتند.

درچارچوب رعایت الزامات ایمنی دریانوردی از طریق حفظ حداقل خدمه ایمن شناور، هفت خدمه کشتی کانتینری MSC ARIES تحت پرچم کشور پرتغال که تبعه کشورهای هند(5 نفر)،استونی(یک نفر) و فیلیپین(یک نفر) از کشتی یاد شده پیاده و به وطن خود بازگشتند.

براساس این گزارش؛ سایر خدمه شناور مورد اشاره در سلامت کامل به روی کشتی حضور دارند و تمامی تسهیلات و دسترسی‌های لازم به منظور ارتباط تماس تلفنی و ملاقات با سرکنسول و یا سفیر مربوطه به صورت مستمر درحال انجام است.

گفتنی است؛ پیش از این نمایندگان سفارتخانه‌های پاکستان، روسیه و فلیپین پنجم اردیبهشت ماه سال جاری با خدمه‌های خود در کشتی توقیفی MCS Aries در بندرعباس دیدار و گفت‌وگو کرده بودند.

طی ماه جاری نیز یک بانوی دریانورد هندی این شناور توقیف شده پس از انجام فرآیند قانونی به کنسولگری هند تحویل داده شد.

کشتی کانتینری به نام MCS Aries با پرچم کشور پرتغال روز شنبه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با انجام عملیات و تخلیه کارکنان روی عرشه کشتی توسط نیروهای دریایی سپاه توقیف شد.