شناسهٔ خبر: 166436 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری خبر داد؛

هدفگذاری اجرای ۱۰ هزار کیلومتر آسفالت در ۱۰ کریدور اصلی و ترانزیتی جاده ای کشور

داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از هدفگذاری برای اجرای آسفالت به طول ۱۰ هزار کیلومتر در ۱۰ کریدور اصلی جاده ای کشور در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در جریان سفر رئیس جمهور به استان قم و آئین افتتاح و آغاز عملیات اجرای پروژه‌های راهداری این استان، اظهار کرد: در سال گذشته پروژه‌های راهداری و حمل و نقلی استان قم با صرف اعتبار قریب به ۱۱۰۰ میلیارد تومان اجرا شد که شاخص‌ترین آن‌ها اتمام پروژه مهم نصب نیوجرسی در اتوبان قم - تهران بود.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون پروژه‌های متعددی در حوزه راهداری در سطح استان‌ قم به ارزش قریب به ۱۲۵۰ میلیارد تومان در حال آغاز عملیات اجرایی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به حجم بالای ترافیک در اتوبان تهران - قم، خاطرنشان کرد: این اتوبان به عنوان دومین اتوبان پرتردد کشور و عبور خودروهای ۱۷ استان کشور، جوابگوی تقاضای کنونی ترافیک نبوده و ضروری است با استفاده از ظرفیت جاده قدیم قم - تهران برای رفع ترافیک این محور در کوتاه مدت چاره‌اندیشی شود.

امانی با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اجرای نهضت آسفالت در سال جاری گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای دو برابر آسفالت در سطح جاده‌های کشور در مقایسه با سال گذشته انجام شده و در حال ابلاغ مجوزها و اعتبارات به استان‌ها هستیم.

وی با اشاره به هدفگذاری اجرای آسفالت بطول ۱۰ هزار کیلومتر در ۱۰ کریدور اصلی و ترانزیتی کشور در سال ۱۴۰۳، تصریح کرد: ارزش قراردادهای روکش آسفالت در سال جاری به ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد و برای تحقق این هدف، علاوه بر اعتبارات کنونی، به کمک مالی ۱۰ هزار میلیارد تومانی نیاز است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: همچنین به مرور زمان بدهی قریب به ۳۵ هزار میلیارد تومانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به پیمانکاران پروژه‌های راهداری در حال پرداخت است.

امانی گفت: تا خرداد ماه امسال پروژه‌هایی به ارزش ۲۴ هزار میلیارد تومان آماده بهره‌برداری می‌شوند که بخشی از این پروژه‌ها در جریان سفرهای استانی و با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شوند.

وی ادامه داد: کار تأمین منابع و خرید ۸۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات مأموریتی انجام شده است و با تصویب هیات دولت، به ناوگان راهداری کشور افزوده می‌شوند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: با افزوده شدن این ناوگان، توانمندی در اجرای کارها چند برابری شده و این سازمان می‌تواند بسیاری از کارها را به سرعت و حتی در صورت ضرورت به صورت امانی انجام دهد.