شناسهٔ خبر: 166667 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای حفاظت از راضی ملی؛

۵ هزار متر مربع از اراضی دولتی در شهر جیرفت رفع تصرف شد

جنوب کرمان معاون املاک وحقوقی اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان از رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از اراضی دولتی در جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی (جنوب کرمان)، وحید کریمی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: در سال گذشته برای این زمین طرح دعوی شده بود و پس از پیگیری‌های انجام شده از طریق مراجع قضایی و نهادهای مرتبط و در راستای تعهدی که این اداره کل در حفظ اراضی ملی دارد ۵ هزار متر مربع از اراضی دولتی در شهر جیرفت رفع تصرف شد.

کریمی در خصوص ارزش ریالی این اراضی اظهار کرد: ارزش ریالی این اراضی با برآورد کارشناسی که انجام شده نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی افزود: با توجه به گزارشی که فرماندهی یگان حفاظت از اراضی به اداره کل راه وشهرسازی ارسال کرده بود پیش از این نیز ۱۱ هکتار از این اراضی که بیشتر در شهرهای جیرفت، رودبار جنوب، قلعه گنج، فاریاب و کهنوج بود رفع تصرف شده است.

کریمی ضمن تشکر از حمایت‌های دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی یاد آور شد: همکاران ما درطول شبانه روز آماده دریافت گزارشات مردمی برای اقدام به رفع تصرف اراضی از دست زمین خواران هستند و مردم می‌توانند با شماره تلفن ۱۶۵۶ گزارشات خود را اعلام کنند.