شناسهٔ خبر: 166870 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

کارگاه عملی پایش برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن برای شناسایی نقاط ضعف و قوت ادارات کل راه و شهرسازی

صادقیان فر معاون فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: کارگاه عملی پایش برنامه های سازمان ملی زمین و مسکن در راستای شناسایی نقاط ضعف و قوت ادارات کل راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان ملی زمین و مسکن، علیرضا صادقیان‌فر معاون فنی و مهندسی سازمان در حاشیه برگزاری همایش فصلی و منطقه‌ای با موضوع پایش تخصصی اهداف و برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بر اساس قانون جهش تولید مسکن، وزارت راه و شهرسازی مکلف است که ۴ میلیون مسکن را در قالب‌های مختلف در عرض ۴ سال تامین کند که از این تعداد، تامین زمین و آماده‌سازی یک‌میلیون و ۲۰۰ واحد مسکونی برعهده سازمان ملی زمین و مسکن قرار دارد که باید کنترل و پایش این حجم از پروژه با دقت و انجام کار جهادی انجام شود.

معاون فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن افزود: نیاز داریم عملیات اجرایی را سرعت بدهیم که به همین دلیل بخشی از اختیارات را به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها تفویض کرده‌ایم و برای رصد و پایش عملکردها، همایش‌های فصلی و منطقه‌ای در نظر گرفته‌ایم که اگر همکاران ما در سطح استان‌ها نظراتی داشتند آنها را بررسی و در صورت نیاز بخشنامه‌ها را مطابق با نیازها اصلاح کنیم.

وی اعلام کرد: استفاده از ظرفیت‌ها، ابتکارات عمل، نقاط مثبت و منفی در عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی از منظر شناسایی و پیشبرد اهداف نهضت ملی مسکن کمک شایانی در ادامه مسیر طرح نهضت ملی مسکن در کشور خواهد کرد.

گفتنی است این همایش یک‌روزه شامل کارگاه‌های استانی و پنل مدیران به میزبانی خراسان رضوی در مشهد مقدس و با حضور استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران سمنان و شرق سمنان برگزار شد.