شناسهٔ خبر: 166872 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای نظارت بر املاک و مستغلات؛

جلسه آموزشی سامانه خودنویس در اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان برگزار شد

جنوب کرمان آموزش جلسه آموزشی سامانه خودنویس املاک و مستغلات با حضور روسای ادارات راه و شهرسازی شهرستان های جنوب کرمان، نماینده اتاق اصناف و نماینده اتحادیه مشاورین املاک در محل اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اداره کل راه و شهرسازی (جنوب کرمان) سامانه خودنویس با اهدافی مثل ایجاد شفافیت در بازار مسکن، تسهیل امور، دستیابی بهتر به آمار، حذف هزینه کمیسیون بنگاه‌ها و کنترل نرخ‌ها در بازار اجاره راه‌اندازی شده و قرار است در فاز دوم نیز قراردادهای خرید و فروش ملک وارد سامانه خودنویس شود.

در این جلسه آموزشی گفته شده که به منظور استفاده از تمامی امکانات سامانه خودنویس، کاربران باید از نحوه ورود به سایت و استعلام کد رهگیری و سایر امکانات اطلاع کافی داشته باشند.

به همین منظور در این جلسه ابتدا به معرفی سامانه خودنویس املاک khodnevis.mrud.ir و نحوه ورود به آن پرداخته شد، سپس نحوه ثبت قرارداد اجاره نامه و استعلام کد رهگیری توضیح داده شد.

کاربران با مراجعه به آن می‌توانند نسبت به ثبت اجاره نامه و دریافت کد رهگیری اقدام کنند.

نظارت و کنترل بر بازار مسکن موضوعی است که در سالیان اخیر از اهمیت بالایی برای دولت‌ها برخوردار بوده و این به دلیل جلوگیری از فرار مالیاتی، کنترل تورم و قیمت‌ها، پیشگیری از سوء استفاده افراد سودجو و سایر موارد است.

یکی از اقداماتی که دولت برای این موضوع انجام داده، طراحی و راه اندازی سامانه خودنویس مسکن است که در سایت خودنویس تمامی قراردادهای املاک از سوی طرفین و همچنین مشاورین قابل ثبت و پیگیری است.