شناسهٔ خبر: 166953 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۸۳ هکتار طرح آماده‌سازی زمین‌‎های نهضت ملی مسکن منوجان مصوب شد

جنوب کرمان ماده 5 مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: در کمیته فنی کمیسیون ماده پنج جنوب کرمان، طرح آماده سازی زمین های نهضت ملی منوجان به مساحت ۸۳ هکتار توسط مشاور ارائه و مصوب شد و سپس جهت تصویب نهایی به کمیسیون استان ارسال شد.

به گزارش پایگاه خبری اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، ابراهیم امیری مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان اظهار کرد: پرونده‌های بررسی مغایرت‌های طرح تفصیلی شهرهای درب بهشت، نودژ و جبالبارز و همچنین طرح آماده سازی زمین‌های نهضت ملی مسکن منوجان در کمیته فنی کمیسیون ماده پنج جنوب کرمان بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص اعمال شد.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود: پرونده‌های مطرح شده با نظر اعضا بررسی شده و اصلاحات مورد نظر توسط مشاور طرح انجام و بعد از اعمال تصمیمات لازم به کمیسیون ماده پنج استان کرمان ارسال شدند

وی بیان کرد: این طرح‌ها توسط شهرداری‌ها و اداره کل راه و شهرسازی مطرح و بررسی شده است

امیری اظهار کرد: تغییر کاربری و سطح اشغال و نیز افزایش تراکم اراضی از مهم‌ترین موارد مطرح شده در جلسات کمیسیون ماده پنج هستند که جهت پاسخگویی به نیازهای مردم مطالعه و بررسی می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان عنوان کرد: در کمیسیون ماده پنج با توجه به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و بر اساس طرح‌های توسعه شهری تغییر کاربری باغات ممنوع بوده و هیچگونه تغییر کاربری در باغ‌ها صورت نمی‌گیرد .

وی اضافه کرد: ساخت و ساز در باغ‌ها با توجه به دستورالعمل ماده ۱۴ قانون زمین شهری و بر اساس ضوابط شهرسازی در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

امیری بیان کرد: طرح رفع مغایرت‌های شهرها در خصوص تطبیق کاربری‌ها و وضعیت معابر مغایر با وضع موجود شهر است .

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: طرح‌های مغایرت شهرهای فاریاب و مردهک نیز در جلسه قبلی رفع شده بود و همگی به کمیسیون ماده پنج استان ارسال شدند.