شناسهٔ خبر: 167047 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین خبر داد؛

اعطای زمین رایگان به ۱۰۳ خانوار مشمول قانون جوانی جمعیت در شهرستان نایین

مهدی علمی اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین گفت: تا کنون زمین رایگان به ۱۰۳ خانوار مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال در این شهرستان اختصاص یافته که ۷۸ نفر آنان تاریخ تولد فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ بوده است.

مهدی علمی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص وضعیت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این شهرستان اظهار کرد: در شهرستان نایین از متقاضیان ثبت نامی در مجموع تا کنون ۲۰۶ خانوار حائز شرایط قانون جوانی جمعیت و ۴ فرزند کمتر از ۲۰ سال هستند.   

وی افزود: از این تعداد ۱۷۳ خانوار فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده اند (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) که تا کنون به ۷۸ نفر از آنان در شهرهای نایین و انارک زمین اختصاص یافته است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین ادامه داد: از ۳۳ متقاضی حائز شرایط که دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال بوده اند طی برگزاری مراسمی با انجام قرعه کشی، زمین برای ساخت واحدهای یک طبقه حیاط دار به ۲۵ نفر از آنان تخصیص داده شد.  

وی اظهار کرد: خانوارهای مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال در صورت دارا بودن شرایط می توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir  در قسمت جوانی جمعیت ثبت نام کنند.  

علمی در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان عنوان کرد: در شهرستان نایین از متقاضیان ثبت نامی برای طرح نهضت ملی مسکن برای شهرهای نایین، انارک و بافران در مجموع پس از بررسی و پالایش های لازم بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال شناخته شدند.