شناسهٔ خبر: 167050 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بمناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی منتشر شد؛

پیام تبریک مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی

بیات منش خوزستان مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی گفت: روابط عمومی نه فقط یک تخصص که یک هنر است، هنری که با ارتباطات انسانی سر و کار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، مسعود بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در پیامی روز ارتباطات و روابط عمومی را به فعالان این عرصه تبریک و تهنیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی

همکاران عزیزم در مجموعه روابط عمومی های خانواده بزرگ وزارت راه و شهرسازی در استان زرخیز خوزستان

سلام علیکم

  ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را که یادآور جایگاه ارزشمند و نقش بی بدیل شما در برقراری ارتباط هوشمندانه میان آحاد جامعه و دستگاه مربوطه است را صمیمانه تبریک عرض می کنم.

کارکرد مهم شما در سازمان ها بر دو پایه اصلی استوار است؛ ارتباطات برون سازمانی و ارتباطات درون سازمانی.

شما نقش مهمی در برقراری ارتباطات میان شهروندان و مسئولان بر عهده دارید؛ ضروری است تا با شناخت کامل مطالبات مردمی، مدیران و تصمیم گیران را از خواست و مطالبه های شهروندان آگاه سازید تا تصمیم گیری ها بیش از پیش بر مبنای درخواست های مردمی باشد.

برقرای ارتباط دوسویه میان مردم و مسئولان، اطلاع رسانی شفاف، صادقانه و واقعی در کسب اعتماد عمومی بسیار مفید و موثر است.

روابط عمومی وظیفه بسیار سنگینی در حوزه اطلاع رسانی شفاف بر عهده دارد، لذا در این خصوص بایستی از ابزارها و فناوری‌های نوین ارتباطی و تولید هنرمندانه تولیدات متنوع چندرسانه‌ای و بهره‌گیری از پتانسیل نهادهای مردمی در آگاه‌سازی و جلب مشارکت مردم برای جهش تولید استفاده کرد.

در حوزه ارتباطات درون سازمانی نیز می بایست با ظرافت و هوشمندی حلقه های ارتباطی میان قسمت های مختلف سازمان را از طریق انگیزه بخشی مستحکم تر کرد.

روابط عمومی‌ها قادر به حل‌وفصل دغدغه‌ها و مسائل ارتباطی سازمانی هستند، هوشمندی روابط عمومی‌ها در فراوانی اقدامات رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی نیست، روابط عمومی‌ها باید منش اطلاع‌رسانی یک سویه و کلیشه‌ای را رها کنند و به روش‌شناسی مدیریت گذر از دغدغه‌ها و مسائل ارتباطی سازمان روی آورند.

روابط عمومی قادر به مسئله شناسی ارتباطی و ترسیم نقشه ذینفعان است و با تحلیل و ترسیم نقشه راه، گام‌های مؤثری برای برنامه‌ریزی و مشاوره ارتباطی به مدیران ارشد برداشته و نظام ارتباطات سازمان را مدیریت می‌کند.

روابط عمومی تخصصی یعنی خوب شناساندن کارهای خوب سازمان به مردم و ارتباط با مردم، دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن است.

بدون شک اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع دستاوردهای حاصل شده در کلیه زیر بخش‌های حمل و نقل، مسکن، شهرسازی و زیرساخت‌ها، مرهون تلاش‌های بی وقفه و صادقانه همکاران ارجمند در خانواده بزرگ روابط عمومی‌های راه و شهرسازی در استان است.

اینجانب فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت ماه روزجهانی ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی اصحاب رسانه، فعالان عرصه ارتباطات، صاحبان اندیشه و قلم علی الخصوص همکاران سخت کوشش خود در مجموعه روابط عمومی خانواده بزرگ راه و شهرسازی استان را تبریک عرض می نمایم و از خداوند منان توفیق خدمت رسانی در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج) و منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی مسئلت می نمایم.