شناسهٔ خبر: 167198 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نهضت ملی مسکن زاهدان طعم شیرین خانه دار شدن

سیستان داشتن سرپناه مهمترین نیاز اولیه‌ای است که انسان از دیرباز به دنبال تحقق آن بوده است، طرح نهضت ملی مسکن شاید راه میانبری برای خانواده های سیستان و بلوچستان شد تا اولین واحدهای این طرح را در زاهدان سایت آرمانشهر به نام خود کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)،نبود مسکن که به درد مشترک بسیاری از خانواده ها تبدیل شده، راهش را این بار به سمت طرح نهضت ملی مسکن کج کرد، آنهایی که از دست غولی به نام مستاجری فراری هستند، بتوانند به جای نام مستاجر صاحبخانه باشند.

عکسی که مشاهده می کنید منزل زوج جوانی است که طعم شیرین مسکن ملی را چشیدند، آنها تنها با آورده ۳۵۰ میلیون تومانی و تسهیلات بانکی صاحب چنین منزلی شده بودند، خنده از روی لبهای خانم خانه دور نمی شود، ذوق خانه دار شدنش آنقدر شیرین است که شاید با هیچ حسی قابل قیاس نباشد، قدم گذاشتن در خانه نو، مثل اولین حسی که از هر تجربه می شود داشت، فرق دارد.

به همت اداره کل راه و شهرسازی استان در حال حاضر بیش از هزار و ۵۰۰ خانواده شریف زاهدانی که در سایت آرمانشهر زاهدان مستقر شده اند دیگر نگران نیستند که موعد اجاره خانه سر برسد و مجبور باشد اسباب و اثاثیه خود را به دوش کشیده و از این خانه به آن خانه مستاجری کند و همین که به خانه جدیدش عادت کرد، دوباره روز از نو و روزی از نو...

 بالاترین عزت، شان، منزلت و افتخار برای مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان خدمت به مردم با روحیه جهادی و کار انقلابی و شبانه روزی است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر پروژه های قبلی بیش از هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در سایت آرمانشهر زاهدان تحویل متقاضیان گرامی شده است.

عطاء اله اکبری در بازدید استاندار و جمعی از مسئولان سیستان و بلوچستان از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن زاهدان گفت: دولت سیزدهم در تامین مسکن مردم در قالب طرح نهضت ملی مسکن اهتمام ویژه ای دارد که خوشبختانه شاهد شتاب خوبی در ساخت این واحدها در این استان به ویژه در زاهدان مرکز استان هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در زاهدان در دو سایت آرمانشهر و تفتانشهر بیش از ۱۱ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در دست ساخت است که پیشرفت فیزیکی سایت آرمانشهر با ۳۴۶۵ واحد به بیش از ۹۰ درصد و سایت تفتان شهر با هشت هزار و ۳۱۰ واحد با گذشت ۱۰ ماه از زمان آغاز ساخت آن به حدود ۴۰ درصد رسیده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: به منظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان گرامی در سایت آرمانشهر واحدهای مسکونی با تمامی امکانات نظیر آب، برق، گاز و شبکه هوشمند مخابراتی تحویل متقاضیان گرامی شده است.

اکبری با اشاره به اهمیت خدمات روبنایی در سایت های طرح نهضت ملی مسکن افزود: در حال حاضر چهار واحد آموزشی، ۲ کلانتری، ۲ مسجد و یک واحد درمانی در سایت های تفتان شهر و آرمانشهر زاهدان در دست ساخت است.